Foto bij 22.

Veel lees plezier!!
X.

Ik zag dat Harry rusteloos was. Zuchtend legde ik het huiswerk van Harry neer en zei ‘Kom we gaan dat boek halen’ We stonden op en Ron en Hermoine zeiden ‘Liever jullie dan ik’ maar ik wist dat Snape niet zou weigeren als er andere leraren bij waren. We liepen naar de leraren kamer en klopten. We hoorden niets en klopten nogmaals. Niets. Harry deed de deur op een kier, stak zijn hoofd naar binnen en ik deed hetzelfde. Het was best een angstaanjagend tafereel. Alleen Snape en Filch waren in de kamer. Snape had zijn gewaad tot boven zijn knieën getrokken, hij moest zich nodig scheren vond ik, een van zijn benen zat onder het bloed. Filch reikte Snape verband en pleisters aan. ‘Rotbeest’ zei Snape nijdig. ‘Hoe kun je in godsnaam 3 koppen tegelijk in de gaten houden?’ we probeerden stilletjes de deur dicht te doen maar… ‘Potter!’ Snape liet snel zijn mantel om zijn gewonde been vallen om zijn wond te verbergen. Met een gezicht vertrokken van woede. Ik had Snape zelden zo boos gezien. ‘Queen!’ zei ik nu ook boos en keek hem doordringend aan. Na even gestaard te hebben keek hij weg en ik wist dat ik gewonnen had en glimlachte tevreden. Ik hoorde Harry moeizaam slikken. ‘We kwamen alleen vragen of we het boek terug mochten’ zei ik en keek hem weer doordringend aan. Maar hij zag dat ik het weer wou doen, dus wende hij zijn blik af. Ik wist dat hij daar niet tegen kon en ik weet zeker dat als hij was blijven kijken dat het me gelukt was. ‘Eruit! Eruit!’ riep hij meer naar Harry dan naar mij. We verlieten de kamer toch haastig, voor Snape meer punten kon aftrekken van Gryffindor. We sprintten naar boven. ‘En hoe ging het? Heb je het?’ vroeg Ron gelijk toen we binnen kwamen. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg Hermoine. Verluisterend vertelden we wat we gezien hadden. ‘Begrijpen jullie wat dat betekend?’ besloot Harry ademloos. ‘Op Halloween heeft hij geprobeerd lang die hond met die drie koppen te komen. Daar ging hij heen toen Ron en ik hem zagen. Hij heeft het gemunt op wat die hond bewaakt! En ik durf er mijn bezem voor te verwedden dat hij die trol heeft binnen gelaten, als afleidingsmanoeuvre!’ ‘nee’ zei ik resoluut. ‘Dat zou hij nooit doen’ ‘Ik ben het met Rose eens’ zei Hermoine. ‘Ik weet dat hij niet aardig is, maar hij zou nooit iets stelen wat Dumbledore veilig heeft opgeborgen’ ‘Allemachtig Hermoine, denk je dat alle leraren heilig zijn ofzo?’ zei Ron bits. ‘Nee dat denkt ze niet! Maar Snape kan aardig zijn hoor’ antwoordde ik bits terug. ‘Nee ik ben het met Harry eens. Snape is in alles toe in staat en Snape kan niet aardig zijn. Maar wat zoekt hij? Wat bewaakt die hond?’ na nog even gediscussieerd te hebben zijn we naar bed gegaan.

Reageer (2)

  • TouyaRima

    More ?? (flower)

    1 decennium geleden
  • Leonietjeuh

    het is Hermione, niet hermoine. xd
    en vind je niet dat het vervelend is dat je al die namen in het engels schrijft? want het is toch een nederlands verhaal.
    maar verder wel leuk hoor

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen