oproep uit zweinstein

'Genoeg zo gedragen jullie je niet!'riep Romeo Wolkenveldt.'Hoi Harry.'zei hij en knikte vriendelijk.'als u mij wilt excuseren meneer Potter.'zei hij en liep naar de twee menigtes.Na dat hij iedereen gekalmeerd had en gezegd dat hij de kobold nog zou spreken op het ministerie ging Romeo terug naar harry.'Hoi sorry voor daarnet,kom je even mee?'vroeg hij.'Ja oké'zei Harry.
'Hoe gaat ie Harry.'vroeg hij.'Goed.En met u?'vroeg Harry.'Kan beter met die Kobolden.En heb jij het druk op je werk?'vroeg hij.'Ja.'loog Harry die geen zin had dat iemand medeleden met hem had omdat hij achter het bureau moest zitten.'Tof voor je.Ik heb gehoord over je stok,heb je hem al terug?'vroeg hij.'Nee maar de schouwers..ik bedoel ik ben hem met het werk aant zoeken.. en wie er achter zit natuurlijk.'zei Harry.'Ik hoor het je werkt hard weetje van mij krijg je een paar dagen vrij.'zei Romeo.'Echt?Geweldig.'Maar Harry vond het niet 'geweldig' in tegendeel hij wouw actie.'Ja, ik heb het al geregeld ga maar lekker naar huis.'zei Romeo en ze namen afscheid.

Een dag later

Harry verveelde zich dood thuis.Hij had nu al twee dagen niets te doen.Hij las de krant en zat voor de rest zuchtend in zijn zetel.hij wist nu pressies hoe Sirius zich gevoeld moest hebben toen hij hier opgesloten zat in Harry's vijfde jaar.Plots hoorde Harry een luide'BANG!'.Hij herkende dat geluid iemand was in zijn huis verschijnseld .Maar wie.'Eindelijk wat actie!'dacht Harry in zich zelf.Hij wandelde naar de keuken en deed de deur open.daar zag hij een huis-elf waggelend op een stoel zitten.Maar het was niet Knijster.Deze huis-elf had een rondere neus een leek meer op een vrouwtje.Het was Winkie!.de ex huis-elf van Barto Knreck.'wat doe jij hier Winkie,'vroeg Harry.'Ik ben gestuurd door mevrouw Anderling.'Zei ze.'hoe is het met Dobby?'vroeg ze met grote ogen.'Dobby,'vroeg Harry.Hij wist dat de huis-elf goed bevriend was geweest met dobby en Harry wist niet goed hoe hij moest zeggen dat hij dood was.'wel ...Winkie het zit zo Dobby is..'Harry aarzelde.'Hij is DOOD!'Knijster de kribbige huis-elf was binnen gekomen en had die woorden geroepen.Winkie barsten in tranen uit.Het duurde lang voor Harry haar gekalmeerd had.'Moest dat nu echt!' schreeuwde Harry naar knijster.'Snif...kom we ...snif... gaan beter naar...snif zweinstein..snif'En harry vertrok metde huis-elf naast hem.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen