Foto bij part twentysix - yesterday, all my troubles seemed so far away

tekening gemaakt door mijn vriendin Vicky :) nice hé?

Ik zuchtte en verwijderde al zijn smsjes. Daarna pakte ik de cd en stopte hem in de oude cdspeler die in een hoek van de kamer stond, om hem voor een laatste keer te beluisteren. Ik ging op bed zitten. De cdspeler begon de spinnen. Ik sloot mijn ogen en liet het over me heen komen. Toen begon de muziek. Zoete, mierzoete liefdesliedjes. Ik schudde mijn hoofd en drukte op de 'next'-knop. Ik kromp ineen toen ik zijn stem hoorde. 'Dit is voor Lily, mijn allerliefste. Ik hou van je.' Nog voor hij ons nummer begon te spelen, liet ik de cd-speler zwijgen. Ik graaide de cd eruit en brak hem door tweeën. Het regende op mijn wangen. Vlug veegde ik de druppels weg. Ik mocht niet om hem huilen. Hij was het niet waard. Plots moest ik denken aan vroeger, toen Bella, Renée en ik nog met zijn drieën samenwoonden. Ik was net acht jaar, zij was negen.

'Kom op, Bells! Het wordt hartstikke leuk!' Het enthousiasme was duidelijk te horen in mijn stem, maar Renée keek Bella aan. 'Het hoeft niet als je niet wilt, hoor, lieverd.' Ik sprong op en neer. 'Jawel, het moet wel! Ik wil niet alleen!' Ik trok een pruillip en draaide me toen om naar Bella. Ik wist dat ze dat niet kon weerstaan. Ze zuchtte. 'Oh, okee dan..' 'Jaaaah!' Ik vloog haar om de nek en probeerde tegelijkertijd ook nog om haar heen te springen, maar ik merkte dat dat niet kon. Ik bleef aan haar hangen. Bella maakte zich lachend van me los. 'Rustig aan, Lills. We moeten nog oefenen!' Van die woorden begon ik, voor zover het mogelijk was, nog hyperder te worden. 'Kom dan!' Ik huppelde voor haar uit, naar boven, waar we konden oefenen. 'Wij gaan lekker dansen, wij gaan lekker dansen!' Ik keek achterom, Bella sjokte achter me aan. 'Wel op ons wachten, mama..!' Renée liet een bevestigend geluidje horen, en tevreden sprong ik de trap op, met twee treden tegelijk. 'Lills?' 'Hm?' Ik opende de deur van Bella's kamer en sprong op het bed. 'Waar gaan we op dansen - hé, schoenen uit op bed!' Ik zuchtte. 'Okee-hee.' Ik schopte mijn schoentjes uit en wiegde heen en weer. 'We gaan dansen op Hey Ya, yeaaaaah!' Ik maakte een rockbeweging met mijn hand en lanceerde mezelf de lucht in met mijn benen. 'Woehoeee!' Bella keek nogal ongerust naar haar bed, en ik stopte met springen. 'Dat is geen rock.' Ze lachte hard. Ik haalde mijn schouders op. 'Kom, ik weet nog een dansje.' 'Oke!' Ik sprong blij het bed af en landde naast Bella. 'Ben je er klaar voor?' Ik knikte. 'Okee.' Ze deed het eerste pasje voor. Het tweede. Het derde. 'Rechts, links. Een-en-twee. Slide..klap. Draai! Schud!' Het puntje van mijn tong stak uit mijn mond van de inspanning. 'Goed zo, Lily!' Ze leerde me het hele dansje, tot ik het zonder haar aanmoediging kon. 'Goed, ik denk dat je het nu wel met muziek kunt.' Ze glimlachte lief naar me en liep toen naar haar cd-speler, waar 'Hey Ya' standaard in zat. Ze drukte op het knopje. Even was het stil - toen begon de muziek. 'One, two, three four!' moedigde Andre 3000 ons aan. Ik begon me te bewegen. Rechts. Links. Een-en-twee. Slide..Klap. Draai. Schud.. Toen kwam het refrein. 'Hey, ya... Hey, ya..' Ik bewoog me volledig op de maat van de muziek. Toen was het afgelopen. Bella keek me bewonderend aan. 'Wauw, Lills! Mama zal onder de indruk zijn.' Blij glimlachte ik naar Bella. 'Ik hoop het.'
'Ice Cold!' Ik draaide, draaide, draaide, schudde met mijn billen en klapte in mijn handen. Renée keek glimlachend toe. Vanuit mijn ooghoeken keek ik naar Bella, die net zo haar best deed als ik. We eindigden in een knuffel en Renée begon hard te klappen. 'Goedzo! Bravo! Bis! Bis!' Lachend maakten we een buiging en sprongen toen op haar af. 'Jullie waren geweldig!' Ik hijgde van het dansen. 'Jullie zijn mijn meisjes. Ik ben trots op jullie.'

Reageer (7)

  • Catalunya

    Waah, je vriendin kan echt goed tekenen <3 Zeg dat maar tegen d'r.
    En natuurlijk moet je snel verder <3

    1 decennium geleden
  • sannetoe

    ohhh neee:O:O door vicky??:| XDXD

    maar het verhaal is geweldig sgat(L)

    1 decennium geleden
  • SceneQueenSN

    verderverderverder(yeah)(yeah)(yeah)

    1 decennium geleden
  • xFunhouse

    snel verdeeer!<3

    1 decennium geleden
  • mOoNx

    snel verder

    -xx-

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen