Foto bij De 100e Hongerspelen - 28

Adrienne keek naar hoe iedereen trainde. Ze voelde zich niet op haar gemak bij de Spelmakers. Hier leerde ze de tributen het beste kennen, beter dan op tv, hoe kon ze hen zomaar de arena in sturen?
“Adriënne”, ze keek verbaasd om toen ze haar naam hoorde. Het was Peli Holaine, de hoofdspelmaakster.
“Wat is er?”, vroeg Adriënne.
“Er is een verzoek binnengekomen om Rue, de tribuut uit elf, te laten opereren zodat ze in de arena geen last meer heeft van haar verwondingen. Het probleem is dat ze dan niet terug zal zijn voor de privésessies morgenmiddag, en dus ook niet meer kan trainen.”
“Is haar mentor daar van op de hoogte?”, vroeg Adriënne kalm.
“Ja”, knikte Peli.
“En wat vindt hij?”
“Hij weet het ook niet. Hij zegt dat hij moeilijk kan inschatten wat het beste voor haar is.”
“Wanneer zou ze geopereerd worden?”
“Meteen, waarom?”
“Ik denk dat we best nog wat informatie kunnen inwinnen bij de trainers en een aantal andere tributen”, vond Adriënne. “Als we nu eens met twee of drie man naar beneden gaan?”
“Wie zou je het vragen?”, vroeg een andere spelmaker verveeld.
“De tributen van 11 en 12”, zei Adriënne kalm.
“Alsof die eerlijk gaan zijn, Rue is hun tegenstander. De Hongerspelen zijn geen vriendschappelijk wedstrijdje hoor.”
“Ian Mellark zal eerlijk zijn tegen mij”, zei Adriënne eenvoudig. “En Vania ook als hij er bij is.”
“Ach, natuurlijk, jij bent de beste vriendin van die lieve Katniss Everdeen”, spotte een van de spelmakers.
“Dat doet er niet toe”, vond Peli. “Ik ga dadelijk naar beneden, samen met Adriënne. Maar wat doen we met het verzoek om er voor te zorgen dat er niet meer gevochten kan worden in de eetzaal?”
“We houden het in het oog met de camera’s, wie begint te vechten sturen we naar boven en die hoeft de rest van de dag niet meer mee te trainen”, vond Amethyst. Adriënne knikte instemmend, en ook Peli ging akkoord.


Vraagje
Ik wil een kortverhaal (17 pagina's) insturen voor een wedstrijd: Paul Harland Prijs. Ik zoek een paar mensen die dit voor 1 juli willen nalezen en kritische commentaar geven.
Aangezien het niet op internet geplaatst mag worden kan ik het niet op Q zetten. Als je geïnteresseerd bent mag je een pb'tje sturen met je mailadres en eventueel een reden. Ik kies dan een aantal mensen uit.
Het is een fantasy-verhaal met als titel 'Meer dan een dier'. Het speelt zich af in een circus. De rest verklap ik lekker nog niet :P
Wie het wil lezen maar nu geen tijd heeft/niet wordt uitgekozen: geen nood, in februari komt het op Q (Y)

Reageer (3)

  • Eef95

    Go Adrienne!

    1 decennium geleden
  • Mallory

    Snel verder!!

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    tof deeltje pampampampaaaaam tof da adriennne zich ook begint te moeien
    xD
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen