Ik kijk Summer vragend aan. En zij kijkt mij twijfelend aan.
"Oké. Ik geloof jullie. Maar ik vindt wel dat jullie opeens wel heel erg goed bevriend zijn." zegt ze waarna ze mij glimlachend aankijkt.
"En jij?" vraag ik aan Zachary.
Zachary kijkt mij geschrokken aan alsof hij die vraag niet had zien aankomen. "Jaja wel hoor. Maar ik ben het wel met Summer eens. Jullie zijn wel opeens heel erg goed bevriend. Maar wie vindt jij nou leuk?" zegt hij waarna hij mij nieuwsgierig aankijkt.
Direct komt Embry zijn gezicht in mijn gedachten en er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Maar ik weet me in te houden. "Dat zeg ik niet want ik weet niet eens of één van jullie of jullie allebei een vriendje of vriendinnetje hebben." zeg ik waarna ik ze vragend aankijk.
Summer kleurt direct rood waardoor ik weet dat ze tenminste iemand leuk vindt. Maar ook Zach kleurt een beetje rood, waardoor ik weet dat ook hij iemand op zijn minst leuk vindt.
"Wat is haar naam?" vraag ik aan Zach waardoor hij nog roder wordt en Summer kijkt Zach verbaast aan.
"Vindt jij iemand leuk?" vraagt ze bijna geschokt.
Zach kijkt Summer en mij niet aan. Maar Cole doet er daarom nog een schepje bovenop.
"Nou??" vraagt hij nu ook nieuwsgierig.
Zach kijkt mij een beetje boos aan. "Phoebe." zegt hij.
Ik knik en kijk Summer dan direct vragend aan. "En hoe heet hij?" vraag ik.
"Vindt jij iemand leuk?" vraagt Zach bijna geschokt deze keer.
Summer kijkt ook niet naar Zach of mij en daardoor doet Cole er weer een schepje bovenop.
"Nou??" vraagt hij weer nieuwsgierig.
Summer kijkt mij nu beetje boos aan. "Alain." zegt ze.
Ik knik en kijk Cole dan direct aan. "En wie vindt jij leuk?" vraag ik.
Cole kijkt mij verbaasd aan, maar Cole wordt door de vraag wel leuk, waardoor ik de conclusie kan trekken dat hij inderdaad iemand leuk vind.
Ik kijk hem vragend aan, maar hij zegt niks en Summer en Zach helpen me ook niet. Dus ik slaak een zucht.
"Weet je nog wat ik net zei?" vraag ik aan Cole waardoor hij een beetje verward knikt. "Dat geldt ook voor nu."
Cole kijkt mij smekend aan, alsof hij mij weer vraagt om het te laten rusten. Maar weer heb ik daar geen zin in. Ik weet dat ik een zeur kan zijn, maar soms komt mij dat nou eenmaal goed uit.
Summer kijkt Cole nu ook vragend aan. "Wie vindt jij leuk? Wij zullen het echt niet tegen mama zeggen." zegt ze met een glimlach om Cole te overtuigen.
Zach knikt en kijkt Cole bemoedigend aan. "Kom op Cole. Wij hebben het ook gezegd." zegt hij waarna hij mij even een boze blik werpt, alsof hij wil zeggen en als jij er niet was geweest hadden we het voor ons zelf gehouden.
Cole kijkt mij nog een keer vragend aan. "Ja. Ik wil het weten Cole." zeg ik dan om hem nog het laatste zetje te geven.
Cole kijkt dan opeens vastberaden. "Eerst wil ik één ding weten. Vindt jij Nathan leuk?" zegt hij dan.
Ik kijk hem stomverbaasd aan en vraag me af of het lijkt alsof ik Nathan leuk vindt. "Nee." zeg ik nog steeds door stomheid geslagen. "Hoezo denk je dat eigenlijk?" vraag ik dan.
Summer kijkt mij boos aan. "Niet van het onderwerp afwijken. Anders krijgen wij nooit te horen wie hij leuk vindt." zegt ze dan op afkeurende toon.
Direct pak ik mezelf weer bij elkaar. "Oké. Dat is voor later. Nu eerst wie vindt jij leuk?" zeg ik dan en kijkt Cole afkeurend aan, omdat hij mij zo heeft weten af te leiden.
"Oké. Oké. Ik zal het zeggen, maar je moet niet boos worden." zegt hij waarna hij mij smekend aankijkt. "Het is Rianne."
Ik kijk hem verbaasd aan en Summer en Zach kijken mij verbaasd aan. "Waarom moet jij niet boos worden?" vraagt Summer twijfelend, waarschijnlijk weet ze niet of ik boos ben of niet.
"Rianne is een vriendin van mij. Maar ik zou niet weten waarom ik boos zou worden." zeg ik waarna ik Cole vragend aankijk.
Cole kijkt mij opgelucht aan. "Nou ik heb wel eens gehoord dat meiden het niet zo leuk vinden als je hun niet leuk vindt, maar een vriendin van hun wel."
Ik kijk Cole stomverbaasd aan, net als Summer. "Dat is het stomste wat ik ooit gehoord heb." zeg ik dan en Summer knikt instemmend.
Cole kijkt mij verbaasd aan. "Maar waarom als er dan jongens in de buurt zijn gaan meiden met elkaar fluisteren?" vraagt hij dan bedenkelijk en ook Zach gaat moeilijk kijken, waarschijnlijk zelf op zoek naar een logisch antwoord.
Summer en ik kijken elkaar met een glimlach aan en schudden ons hoofd. "Meiden fluisteren omdat ze het meestal over die jongens hebben. Niet dat ze elkaar vertellen dat ze niet verliefd mogen worden op een bepaalde jongen. Maar om aan de andere te vragen of iemand iemand leuk vind." zeg ik en kijk Summer voor bevestiging aan, want ik weet dat het zo bij mij is maar niet of het voor haar ook zo is.
Summer knikt als bevestiging. "Ja. En mijn vriendinnen en ik fluisteren in het bij zijn van de jongens ook wel over hoe de jongens er gewoon uitzien en niet alleen of iemand een jongen leuk vindt." voegt ze nog toe.
Zach en Cole kijken ons verbaasd aan. "Maar waarom doen meiden dat niet gewoon als er geen jongens bij zijn?" vraagt Zach dan verbaasd.
Summer en ik kijken elkaar dan weer glimlachend aan. "Omdat niet elk meisje elke jongen onthoud." zegt Summer dan waarna ze Cole en Zach afwachtend aankijk, waarschijnlijk wachtend op de volgende vraag.
Maar Zach en Cole knikken en lijken geen vragen meer te hebben.
Dan komt opeens Anthony huilend naar ons toe rennen.

Reageer (3)

  • fruityelixer

    coool! echt heel leuk hihi rianne oooh leuk voor haar.... my time wil come toooo ;3 xD sorry moest effe, maar heel leuk hoofdstukje! ik ga meteen verder lezen (flower)xxx

    1 decennium geleden
  • Stage

    aw! Wat is er gebeurt snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • liefmeisjex

    leuk!!!
    snel verder!!!!
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen