Foto bij 25.

Veel lees plezier!
X.

‘Wie is het?’ vroeg ik snel. ‘Kijk Snape’ ik en Ron grepen allebei de verrekijker waardoor we stegen elkaar knalden. ‘Auw…’ grinnikten we. ‘Kijk jij maar eerst’ zei ik. ‘Wat doet hij?’ vroeg hij. ‘Laat mij eens kijken’ hij gaf mij de verrekijker en ik keek. Ik zag Snape op de tribune zitten, op de middelste rij. Hij keek strak naar Harry en mompelde onophoudelijk. ‘Dat kan niet… hij behekst de bezem ofzo, maar dat kan niet hij zou dat nooit doen’ zei ik meer tegen mezelf dan tegen Ron en Hermoine. ‘Wat nu?’ vroeg Ron. ‘Laat dat maar aan mij over’ en voor we nog iets konden zeggen war Hermoine al verdwenen. Ik keek nog eens naar de tribune en zag Quirrell ook en mompelen en strak naar Harry kijken. Ik keek weer naar Snape en toen weer naar Quirrell en Snape, Quirrell, Snape, Quirrell. Ik snapte niet waarom, maar ik wist zeker dat iemand hem probeerde te beschermen en ik gaf de voorkeur aan Snape ‘Kom op Hermoine’ mompelde Ron wanhopig maar net op dat moment zag ik de mensen om hem heen angstige kreten slaan en vlug opstaan. Hermoine’s plan werkte. Vlug keek ik weer naar Harry. Hij klom weer op zijn bezem. ‘Je kunt weer kijken Neville!’ die al 5 minuten snikkend met zijn gezicht tegen Hagrids jas gedrukt zat. Harry schoot richting de grond, maar opeens zat hij met zijn hand voor zijn mond alsof hij moest overgeven. Hij plofte op zijn handen en knieën op het gras neer, hoestte en er viel iets goudkleurigs in zijn handen. ‘Ik heb de Snitch!’ riep hij en zwaaide er mee. Ron, Hemoine en ik liepen het veld op. Het hele team stond om hem heen terwijl de Slytherins nors weg liepen. Ron en Hermoine renden naar hem toe. Ik ging een beetje arrogant voor hem staan en keek hem aan en hij keek terug. ‘Dat kan niet hea?’ zei ik zo serieus mogelijk. ‘Dat ding zomaar inslikken, je moet hem vangen niet opeten’ ‘Ja sorry ik kan er ook niks aan doen dat dat ding mijn mond in vliegt en gegeten wil worden’ antwoordde Harry ook zo serieus mogelijk maar dat lukte ook niet echt. We grijnsde en ik sprong op hem af en knuffelde hem plat.
We gingen naar Hagrids huisje waar hij een sterke kop thee voor ons maakte. ‘Het kwam door Snape’ legde Ron Harry uit. ‘Rose, Hermoine en ik hebben het gezien. Hij behekste je bezem. Hij mompelde iets en staarde je de hele tijd aan’ Ik wilde iets zeggen over Quirrell maar bedacht me. ‘Onzin’ zei Hagrid. ‘Waarom zou Snape dat doen?’ we keken elkaar aan. Harry begon de waarheid te vertellen. ‘Ik ben iets over hem te weten gekomen met Halloween heeft hij lang die Three-Headed dog proberen te komen en die hond heeft Snape gebeten. We denken dat hij wil hebben wat die hond bewaakt’ Hagrid liet de theepot vallen. ‘Hoe weten jullie van Fluffy?’ vroeg hij. ‘Fluffy?’ ‘Ja hij is van mij ik heb’m vorig jaar in de kroeg gekocht van een of andere Grieks type en hem hem aan Dumbledore geleend als bewaker van’ ‘Ja’ zei Harry gretig. ‘Vraag me alsjeblieft niets meer’ zei Hagrid. ‘Dat is streng geheim’ ik luisterde niet meer en keek verveeld uit het raam. Ik had zin in vliegen misschien vraag ik het morgen aan een paar mensen om mee te gaan. Ik schrok op uit mijn gedachten door Hagrid. ‘Jullie hebben het mis! Ik weet niet waarom Harry’s bezem zo vreemd deed, maar Snape zou nooit proberen een leerling om zeep te helpen. Nou motten jullie es goed luisteren, alle 4, jullie bemoeien je met zaken die jullie helemaal niks aan gaan. Da’s veel te gevaarlijk, vergeet die hond en vergeet wat hij bewaakt. Dat gaat alleen Professor Dumbledore en Nicolas Flamel wat aan’ ‘Aha!’ zei Harry. ‘Dus er is een zekere Nicolas Flamel bij betrokken!’ het leek alsof Hagrid zich voor zijn kop kon slaan.

Reageer (1)

  • TouyaRima

    Eindelijk eay =P
    More ?? (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen