Foto bij 23. Danney de Jong & Ilma

Pov: Danney de Jong

3-Juni-2009

Het deed mij pijn om haar zo te zien.
Ook al heb ik haar zelf fijn gedaan. Ik leek het nu pas in te zien hoeveel pijn ik haar heb gedaan.
Het voelde alsof je een mes in je hart kreeg zo pijn deed het. Ze zag er zo kwetsbaar en gebroken uit.
Ze keek mij aan en rennend vloog ze in mij armen.
De waarheid is eruit en ik heb zo spijt ervan maar ik kon niks anders. Ze weet het nu. Het moest van mij vader de harteloze zak.
Maar ik mis hem ook al was hij een harteloze zak er is altijd een reden ervoor.
Nu draai ik zelf de bak in en ik verdiende dit ook al was het iemand anders schuld ik kon het ook niet doen.

Pov: Ilma Aalst

Hij keek mij de hele tijd kwetsbaar aan. Ik heb het altijd geweten dat hij het niet zomaar was. Het moest van zijn vader waarom wist ik een klein beetje nu maar precies zou ik nooit meer te weten komen.
Ik gaf hem een kus.
‘’Danney alles komt goed dat zei jij toch ook een paar jaar geleden tegen mij?’’

‘’Ilma, Dat weet ik nog. Ik hou van je en ik blijf paar jaar gevangen maar ik zal altijd denken aan jouw. Als ik later dood ben dan zal ik altijd naar je boven in de hemel kijken hoe jij leeft. En je steunen later wordt je gelukkig met een man en 2 kinderen’’ Snikt hij.
‘’Dit was precies een droom die ik had toen ik in coma lag’’
‘’Wat is er toen gebeurt’’ Vroeg hij verbaast en zo vertelde ik hem alles.

Na een paar uur was het tijd om afscheid te nemen.
‘’Danney, Hou je goed en hou contact met mij?’’
‘’Zal ik doen en maak wat van je leven nu kan het nog bij mij niet meer’’
Tranen komen geluidloos over mij wangen terwijl hij dit zegt.
We knuffelen elkaar en nemen langzaam afscheid.
De laatste blik zag ik maar ik kon het niet.
Ik draaide mij om en rende snikkend in zijn armen en kuste hem.
Ook al heeft hij mij pijn gedaan ik hou te veel van hem.
Het was tijd om echt afscheid te nemen. We kusten elkaar voor het laatste en gaven elkaar een knuffel.
We keken elkaar met de zelfde blik in onze ogen. ‘’Ik hou van je en doe je best. Ik wacht op je.’’ Zeg ik snikkend.
‘’Ik hou ook van je en ga verder met je leven doe het voor mij. ‘’
‘’Ok, maar ik kom veel langs ik beloof het’’
‘’ok is goed Ilma’’ Voor de laatste keer keken wij elkaar aan onze handen die verbonden waren kwamen langzaam los van elkaar.
De laatste blik en toen scheiden onze wegen. De deuren vielen dicht. Hij was weg en voor een jonge meid ik als 13 jarige wist ik zeker ik hou van hem.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen