Foto bij Magie in mij

^^ ik ben niet gewend aan zo snel zo veel reacties maar het motiveert enorm!

'Vertel eens, hoe is het leven hier? Hoe is het onder het bewind van koning Uther?', wilt Elenora weten.
'Hij is oké. Streng en rechtvaardig. Alleen is er totaal geen tolerantie tegenover magie', geeft hij toe.
'Hmm, vind jij dat goed of slecht?'
'Geen idee. Ik weet niet zoveel van magie af. Maar als het wordt gebruikt voor het goede, zie ik niet in wat er fout aan is', de woorden komen bedenkelijk over zijn lippen.
'Het zelfde geldt voor mij'
Er valt een stilte. Het gesprek is voorbij en een nieuw onderwerp blijft uit. Uiteindelijk staat Josh op. Wanneer hij de deur opent om naar de keuken te lopen botst hij Merlin tegen het lijf.
Licht geschrokken kijkt Elenora naar de jongeman.
Josh excuseert zich en maakt zich uit de voeten. Amper verstaanbaar roept hij nog naar Elenora dat hij haar wel ziet verschijnen in de keukens.
Ook Merlin wilt weg gaan maar Elenora roept hem bij haar. Met tegenzin loopt hij naar haar toe.
'Waarom stond jij daar?', vraagt zij hem. Haar ogen boren in de zijne, op zoek naar een antwoord.
'Ik was net op weg naar de keukens', zegt Merlin net iets te snel. Wantrouwend focust Elenora zich op zijn gezichtsuitdrukking. Ze zegt niets, maar haar blik is voldoende om Merlin verder te laten panikeren.
'Arthur heeft honger', verklaart Merlin.
Het is nog steeds niet genoeg om het wantrouwen weg te krijgen.
'Prinsen hebben ook wel eens honger. Vooral Arthurs, zij veranderen in monsters als zij op hun ontbijt moeten wachten'
Nog altijd kijkt zij hem even indringend aan met haar felle goudkleurige ogen.
'Dus ik kan maar beter opschieten', zegt hij nerveus.
Met haar armen over elkaar heen neemt zij het woord. 'Ga dan', is alles wat zij zegt.
'Ja, dat doe ik', zegt Merlin, zich niet bewust van het feit dat hij stijf blijft staan.
'Waarom zie ik je dan?', vraagt Elenora brutaal.
'Nou eh... omdat', stamelt Merlin.
Het enige wat nodig is om hem te laten rennen is de wenkbrauw die zij fronst.
Er is iets aan de hand met die Merlin. Het is niet duidelijk wat, maar het is zeker dat hij iets verbergt.

Elenora probeert zo snel mogelijk het voorval uit haar hoofd te zetten. Op dit moment zijn er belangrijkere dingen dan mysterieuze dienaren van de prins. Of overenthousiast personeel. Nee, op dit moment is het belangrijk om zo snel mogelijk naar de keukens te vertrekken en aan de slag te gaan. Zo snel mogelijk kleed zij zich om, haar in een vlecht, en klaar. De kip staat te wachten om geplukt te worden. En op die kip wacht weer een koning. En een koning mag je nooit laten wachten. Dat is op dit moment de grootste zorg. De koning tevreden te houden in de hoop dat zij hier mag blijven, eventueel voor meer dan twee weken. Gelukkig helpt Josh haar graag daarmee. Het scheelt behoorlijk wat werk.
Plus, hij zingt. De chef-kok zingt gezellig mee en zo gaat de dag veel te snel voorbij.

Reageer (4)

  • Stage

    snel doorschrijven!

    1 decennium geleden
  • Basim

    Ohh, ik geloof dat Merlin iets doorheeft.....
    snel verder!

    1 decennium geleden
  • FearlessLove

    (H)

    1 decennium geleden
  • 1TWILIGHT

    (Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen