Foto bij 1.0

Wow, 26 abo's, waar heb ik dit aan verdiend?
Dank jullie allemaal!

Netjes neem ik aantekeningen van de Engelse les. Ik schrik van een hand die een briefje op mijn tafel legt. Nieuwsgierig steek ik mijn hand ernaar uit. Ja, nieuwsgierig was ik wel. Vandaag moet je alles wat je zegt zingen Staat er in roze letters. Ik kijk achterom naar het meisje die lachend naar me zwaait. Brylin. Het populairste meisje van de school die vanaf het eerste schoolfeest in de eerste klas al opdrachten voor me verzint. We hebben altijd al bij elkaar in de klas gezeten, omdat zij het heeft aangevraagd. De opdrachten zijn misschien wel voor schut, maar ik geniet van de aandacht, de mensen die om me moeten lachen, soms zijn het ook gemene dingen waardoor nog meer mensen me gaan haten. Die dingen zou ik het liefste niet doen, maar ik moet wel. Waarom? Dat vertel ik je liever niet. Misschien wanneer ik je later meer vertrouw. Want ik weet zeker dat we met de tijd elkaar beter zullen leren kennen. Maar goed, waar was ik? Oh ja, Brylin. Nou in ieder geval, vanaf dat eerste schoolfeest bedacht ze elke dag een opdracht voor mij. Hoe kwam ze op het idee? Ze deden doen, durven of de waarheid en ik koos elke keer 'doen'. Daarom kwam ze op het idee. Maar goed, Brylin zwaait naar me. "Felicite, jij weet het antwoord vast wel" ik draai me om en prop het papiertje in elkaar en stop het onzichtbaar in mijn broekzak. Ik probeer mijn mond zo lang mogelijk te houden. Neem ik mezelf voor. "Felicite? Wil je naar het bord komen?" ik sta op en neem het krijtje van mevrouw Burks aan. "Pardon?" roept ze uit. "Vergeet je niet iets te zeggen?" ik word rood en ik hoor de klas grinikken. "Ja mevrouw Burks" zing ik zo goed mogelijk. Mevrouw Burks kijkt me raar aan. De klas bulderd van het lachen. Ik kijk ze vragend aan, was het zo grappig dan? Ik zie ook dat mevrouw Burks haar lach inhoudt. ik zucht en loop naar het bord en schrijf zonder er over na te denken alle antwoorden op het bord, zo uit de losse pols. Ik geef het krijtje terug aan mevrouw Burks en ga weer aan mijn tafeltje zitten. "Goed gedaan joh!" de jongen achter mij, Bryan, Brylin's tweelingbroer geeft me een klopje op mijn schouder. Ik schrik van de deur waar op geklopt wordt, het is de directeur. "Attentie leerlingen" begint hij. "Ik heb een mededeling, jullie krijgen morgen een nieuwe leerling in de klas. Ik zal jullie even aan hem voorstellen" zoals gewoonlijk laat de directeur een powerpoint zien met zijn hobby's en zijn foto. Mijn mond valt open en mijn ademhaling gaat sneller. Een engel. Zijn ogen zijn prachtig en hij heeft bruine krullen. "Is er iemand die onze nieuwe leerling morgenochtend op het schoolplein wil opwachten en hem dan wil rondleiden?" "Felicite wil wel" ik draai me snel om. 'Challenge' lipt ze naar mij. Ik ga er verder niet op in. "Felicite, zou je dat willen doen?" vraagt de directeur. "Ja hoor" zing ik. De directeur geeft me een rare blik. "Oké, bedankt" hij verlaat het klaslokaal weer. De Engelse les vervolgt alsof er niks gebeurd is. Hoe zou hij heten? Vraag ik me af. Dat kom ik morgen wel te weten.

"Okay, de opdracht is als volgt." Brylin zit op de stoel tegenover me. "Jij gaat Harry verleiden. Hij moet je vriendje worden, anders is de opdracht niet afgerond. Over deze opdracht mag je vier weken doen, niet langer. In die tijd hoef je geen andere opdrachten te doen. Zo aardig ben ik wel" ze haalt haar hand door haar haar en glimlacht. "Doe het stap voor stap. Geef ik je als tip, meer krijg je niet" ik knik. "Succes" Brylin staat op en loopt naar haar vriendengroep. Haar hakken tikken op de houten vloer en ze heeft een sierlijk loopje. Dankje, dat succes ga ik echt nodig hebben.

Is het duidelijk genoeg of moet ik wat dingetjes aanpassen? Moet ik doorgaan of hier stoppen? Wees alsjeblieft eerlijk.
X

Reageer (5)

  • Pulchra

    Wanneer ga je verderschrijven??
    X

    1 decennium geleden
  • WriteMyLife

    Echt super leuk
    Snel verdeer,
    Je schrijft echt leuk en mooi<3

    1 decennium geleden
  • Franc0

    Eeeeeeeehm doorgaan!! duh : )
    Dit is eens wat anders, ik ben echt heel erg benieuwd.
    Je schrijft mooi (flower)
    xxx

    1 decennium geleden
  • MARLEENX1D

    Snel verder! ABO en kudo erbij :)

    1 decennium geleden
  • ZiLeia

    DOORGAAN!!
    Het is duidelijk alleen praat ze nou tegen iemand ofzo? Omdat ze zegt:"Dat vertel ik je liever niet."??
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen