Foto bij Vuurnatie - 153

“Ja”, knikte ik. “Maar enkel als ze daar zelf akkoord mee gaat. We kunnen haar niet dwingen, wel proberen overhalen.”
“Goed, ik ga naar huis en zeg het Katara en Thomatio, praat jij vanavond met Yle? Als ze niet wilt kan ik nog wel eens proberen.”
“Oké”, stemde ik in. “Maar ik denk dat ik meteen naar Yle ga, hoe eerder ze hier weg is, hoe beter.”
“Goed, maar wees vriendelijk”, waarschuwde Diana me.
“Natuurlijk”, ik stond op. “Kom, ik breng je even terug naar de troonzaal, anders krijg je last met de soldaten.” Ze knikte en volgde me.

Ik ging naar Yles kamer.
“Ga weg!”, schreeuwde ze meteen.
“Kalm, Yle”, zei ik vriendelijk. “Ik wil even met je praten.”
“Nee, ik wil je niet zien!”
“Als je mij niet wilt zien, wie dan wel?”, probeerde ik.
“Niemand!”, riep ze kwaad. “Laat me met rust!”
“Gewoon even praten, Yle, daarna ga ik weg”, beloofde ik.
“Nee!” Ik zuchtte. Dit zou moeilijk worden.
“Praat je liever met Diana of Katara?”, opperde ik.
“Nee, want dan dwing je hen toch maar om te zeggen wat jij wilt”, siste Yle.
“Yle, dat zou ik nooit doen”, zei ik zacht. “Luister nu gewoon even, goed?”
“Anders ga je toch niet weg”, gromde ze verslagen. Ze draaide zich met haar rug naar me toe.
“Yle, ik maak me zorgen om je”, begon ik. “Ik doe mijn best om zo goed mogelijk voor je te zorgen, maar dat lukt niet. Ik moet mijn toneel volhouden tegenover de soldaten, en daardoor raak jij in de war. De ene moment ben ik vriendelijk, de andere moment een bitch. Dat wil ik zelf niet, maar ik kan niet anders. Maar op die manier lukt het niet tussen ons, Yle.”
“Doe er dan iets aan”, mopperde ze.
“Ik wou dat ik dat kon, Yle, maar dat gaat niet. Echt, ik heb er al veel over nagedacht. Maar zoals het nu is kan het ook niet verder. Je bent ongelukkig, en op deze manier zal dat niet veranderen.”
“Hoe zou dat nu toch komen? Je hebt mijn moeder vermoord”, schreeuwde ze. Ze stormde op me af. “Weg! Maak dat je weg komt!” Ze begon me te slaan. Zo had ik haar nog nooit gezien!



Vraagje
Ik wil een kortverhaal (17 pagina's) insturen voor een wedstrijd: Paul Harland Prijs. Ik zoek een paar mensen die dit voor 1 juli willen nalezen en kritische commentaar geven.
Aangezien het niet op internet geplaatst mag worden kan ik het niet op Q zetten. Als je geïnteresseerd bent mag je een pb'tje sturen met je mailadres en eventueel een reden. Ik kies dan een aantal mensen uit.
Het is een fantasy-verhaal met als titel 'Meer dan een dier'. Het speelt zich af in een circus. De rest verklap ik lekker nog niet :P
Wie het wil lezen maar nu geen tijd heeft/niet wordt uitgekozen: geen nood, in februari komt het op Q (Y)

Reageer (4)

  • DeNaamIsGideon

    Omg ik doe dit jaar mee aan de Paul Harlandprijs!

    7 jaar geleden
  • Eef95

    Arme Yle!

    1 decennium geleden
  • Catmint

    ik wil wel

    1 decennium geleden
  • Niallene

    Snel verder! <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen