1e hoofdstukje...

Ik zuchtte diep en leunde achterover. Vanaf dit plekje had ik perfecte uitzicht op hém. Daar stond hij, in zijn strakke witte mouwloze shirt en een losse zwarte broek, hij speelde een potje voetbal. Ik strekte mijn benen uit en keek naar boven, de zon was heerlijk. Eigenlijk zou ik nu samen met de rest van mijn klas een potje voetbal moeten spelen, maar omdat ik zei dat ik misselijk was, mocht ik aan de kant blijven zitten. Altijd leuk, als je niet mee hoeft te doen. ik had een hekel aan gym. Kijk, als ik een potje voetbalde met mijn vriendinnen dan had ik de allergrootste lol, maar als ik in een team zat met die overfanatieke jongens uit mijn klas die zeuren als ik niet meedoe maar ook zeuren als ik wel meedoe en het verkeerd deed, was het al meteen een stuk sommer. En vanaf dit plekje had ik perfect uitzicht, op het veld naast ons was hij aan het voetballen. Híj rende achter de bal aan en speelde hem over naar een andere jongen, waarvan ik de naam niet wist, die hem toen weer naar hém toe speelde, waardoor híj scoorde. In mijn hoofd juichte ik voor hem. Hij haalde zijn hand door zijn haar en schudde met zijn hoofd, zijn haar zat zoals altijd gewoon perfect. Hij lachte en zijn stralende witte tanden verblindde mijn ogen. Nouja, zo wit waren ze nou ook weer niet, maar ze waren tenminste niet geel. Hij deed een soort van overwinningsdansje met de naamloze jongen en speelde daarna weer verder.
‘Tessaaa! Hallooo?’ ik zag een hand zwaaien voor mijn hoofd en keek verbaast omhoog, recht in het gezicht van Milou, een van mijn beste vriendinnen. ‘Ja, zeg het maar?’ zei ik. ‘Heb jij überhaupt wel geluisterd of heb je alleen maar gedroomd over je huwelijksreis met hem?’ zuchtte Milou. ‘Eigenlijk bedacht waar de grote bank moet gaan staan in ons huis.’ Zei ik quasi-serieus. Milou lachte. ‘Maar je hebt dus niet geluisterd over wat ik zei over Bas?’ vroeg Milou. Ik schudde mijn hoofd, ‘nope, maar je kan het nog wel een keertje vertellen als je wilt?’ Milou zuchtte en begon met het vertellen van haar verhaal over Bas, een jongen uit onze klas. Het was iets met dat hij uit zijn broek was gescheurd en hij een onderbroek met bananen erop droeg. Ik keek het veld op en zag net Bas weglopen richting de kleedkamer met een vriend van hem. Milou en ik lagen helemaal dubbel, omdat we moesten denken aan die ene keer dat Hannah uit haar broek was gescheurd. Hannah was mijn andere beste vriendin. Milou, Hannah en ik waren al sinds dat we heel klein waren beste vriendinnen.
Maar Hannah was dus ook een keer uit haar broek gescheurd, op school. Die avond ervoor bleef ze slapen bij haar (nu ex)vriendje en ze had een boxer van hem geleend. Dat was dus extra awkward omdat iedereen die boxer kon zien, die toch wel duidelijk een jongens printje had.

Reageer (1)

  • Valerielove

    Lijkt me leuk snel verder!! Xxx nieuw abbo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen