04
De volgende dag op school leek het alsof Louis naar mij lachte, of dat had ik me verbeeld. ‘Haha zag je Louis kijken naar Tessa, haha’ lachten Liset en Hannah. Okee, hij lachte dus wel naar mij, yeah! Ik lachte maar een beetje stom terwijl Liset en Hannah helemaal dubbel lagen. Maarja, aangezien Hannah’s lach zo verschrikkelijk aanstekelijk is, lag ik snel ook al helemaal dubbel. Iedereen keek ons een beetje raar aan, maarja, dat doen ze altijd al eigenlijk.
‘Hé, kijk! Er zijn audities voor de schoolmusical!’ Hannah wees enthousiast naar een poster met daar groot op: KOM AUDITIE DOEN VOOR DE SCHOOLMUSICAL GREASE!
‘Oeeh cool!’ zei Liset.
‘Hahaha ga je meedoen?’ vroeg Hannah aan Liset, die meteen hevig nee schudde met haar hoofd. ‘Zie je mij al staan zingen daar op dat podium?’ ze deed en dom dansje en zong daarbij ‘Tell me more, tell me more!’. Weer lagen we helemaal dubbel, net terwijl Louis en Stan aankwamen lopen. ‘Wat is er zo grappig?’ vroeg Stan. ‘Haha, nihiks, de schoolmusical!’ lachte ik terwijl ik naar de poster keek. Wow ik praatte met Louis? Dat is echt KEIgaaf!
‘Wow vet grease! Ik ga zeker auditie doen!’ Louis deed zijn versie van tell me more, en het klonk eigenlijk best wel goed. Wat nou als Louis en ik samen de hoofdrol kregen, oh dat zou echt geweldig zijn!
Helemaal shakend op mijn benen stond ik te wachten totdat ik op mocht. Okee, als ik nu al zo zenuwachtig was terwijl er maar ongeveer 10 mensen naar mij zouden kijken, hoe zenuwachtig zou ik dan zijn als ik de uitgekozen wordt voor de musical en dan voor tienduizendmiljoenen mensen zou moeten optreden. Er kwam een man naar me toe gelopen.
‘Je mag op, ga maar.’ Hij duwde me naar voren. Ik keek nog snel even naar achter, Hannah en Milou wensten me nog snel succes en Louis stak zijn duim op. Met een zelfverzekerd gevoel liep ik het podium op. Ik moest samen met twee andere meisjes een klein stukje acteren en daarna moest ik een stukje zingen. Ik zag de ‘jury’(gewoon een paar leraren die verder niets te doen hebben) geen ‘zij-is-echt-heel-slecht-blikken’ met elkaar wisselen, en volgens mij ging het best wel goed. Met een big smile kwam ik het podium weer aflopen en meteen vielen Milou en Hannah mij om de hals. ‘Je deed het zo goed!’ zei Milou terwijl ze me knuffelde. ‘Als jij de hoofdrol niet krijgt weet ik het ook niet hoor!’ lachte Hannah.
Louis kwam ook op ons aflopen. ‘Je was echt heel goed, nu moet ik. Wens me succes!’ hij sloeg me op mijn schouder en keek me met zijn –oogverblindende- lach aan. ik lachte terug, ‘dankje! Jij heel veel succes ook!’ ik stak mijn twee duimen naar hem op en liep de andere kant op, zodat ik zijn auditie kon zien. Hij deed het geweldig, écht heel erg goed!
Toen hij ging zingen werd het alleen maar beter, zijn stem was zo lief. Ik keek even naar de jury, en aan hun blikken te zien vonden ze het ook heel erg goed. Louis kreeg zeker weten de hoofdrol, aangezien er niet zoveel jongens auditie deden. En degene die wél auditie deden, waren helemaal niet zo goed. ja, ik wist het zeker, Louis kreeg de hoofdrol. Maar ik vast niet, ik was eigenlijk helemaal niet zo goed. tenminste, dat vond ik zelf. Mijn stem is niet de aller mooiste en ik heb ook nooit toneellessen ofso gehad. Toch hoopte ik stiekem dat Louis en ik samen de hoofdrollen kregen.
Reageer (1)
Oehoeee. Snelverder!
1 decennium geleden