Foto bij Chapter 01

“Ik hoop voor je dat je voor het proefwerk hebt geleerd “ Ik knik naar Chiara en wens haar succes als er een blaadje op mijn tafel neer word gelegd. De vragen blijken niet al te moeilijk te zijn en al snel leg ik mijn proefwerk aan de rand van de tafel.
“Jij bent snel, hoe doe je dat?” Zachtjes praten Chiara en ik met elkaar, terwijl de docent chagerijnig voor zich uitstaart, die gek heeft ook helemaal niets door. “Agh, ik ben gewoon slim” Ik lach even zachtjes en concentreer me dan op de klok, die aangeeft dat de les over tien minuten voorbij is. Net voor de bel legt ook Chiara haar proefwerk langs de tafel.
“Voor volgende week hoeven jullie geen huiswerk te maken” De gehele klas begint te juichen, inclusief mij. We krijgen altijd al zoveel en natuurlijk ben je dan blij als het eén dag wat minder is. Vrolijk loop ik de klas uit, op weg naar het volgende lesuur, Nederlands. We zouden een project uitgelegd krijgen, wat de les nog iets wat leuker maakte en mij nog iets nieuwsgieriger.
“Hallo klas. Vandaag beginnen we met een project zoals jullie weten” Gelijk is de hele klas stil en luistert iedereen aandachtig naar het verhaal wat Mevrouw Adams ons gaat vertellen. “Het is een project wat twee weken gaat duren”
Ik zucht en zak onderuit in mijn stoel. Twee weken, dat is wel erg lang voor een project. Maar dat betekent wel dat we twee weken geen normaal les krijgen bij Nederlands. Nieuwsgierig ga ik weer recht op zitten.
“Twee weken lang gaan jullie bij Nederlands schrijven aan een verhaal, dat verhaal kan overal over gaan, als het maar uit tien pagina’s bestaat. Het is voor een cijfer dus doe je best”
Dit gaat nog leuk worden, enthousiast kijk ik Chiara aan. Die gelijk weet dat ik dit een leuk project vind. Ik pak twee blaadjes uit mijn map en begin gelijk te schrijven, zoveel inspiratie dat ik heb. Dit moet een geweldig verhaal worden. Als de bel weer gaat laat ik een teleurgestelde zucht horen, altijd ging de tijd te snel voorbij als ik bezig was met eén van mijn verhalen.
“Ruim jullie spullen op en ik zie jullie morgen.”

hee, ff snel deze hoofdstuk afgeschreven tussen het ek door.
Voor wie zijn jullie ?

Reageer (5)

  • Celin

    Dit word echt een awesome verhaal, ik weet het zeker! +kudo.
    Ik haat voetbal.

    Ik wil btw ook zo'n opdracht voor Nederlands! Dan zou ik eindelijk een keertje een voldoende halen -hoop ik- :)

    1 decennium geleden
  • xLoessx

    nederland/ierland/engeland <3
    snel verder X

    1 decennium geleden
  • Cypher

    nederland, alleen kunnen ze er nu niks van :S
    afellay is knap ^^, oeeee
    snel verduurrh +abo erbij

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    1 decennium geleden
  • Damare

    volgens mij wordt het echt leuk verhaal!
    ik ben voor de Engelsen(a) Jij?
    En misschien kun je een voorraadje maken

    1 decennium geleden
  • AppleTree1

    snel verder<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen