Foto bij De 100e Hongerspelen - 36

Katniss worstelde met de gedachte aan Adriënne. Wat was er aan de hand? Had haar vriendin haar bedrogen? Of had ze de waarheid gesproken? Was ze vrijwillig een spelmaker geworden of werd ze gedwongen door haar vader? Maar waarom dan juist nu, het zouden de laatste Spelen zijn! Bovendien kon Katniss haar laatste woorden niet van zich afzetten: ‘je bent de enige die ik nog heb, de enige die ik nog kan vertrouwen’. Daar zat wat in, wist Katniss. Adriënne had enkel haar vader. Haar moeder was jaren geleden gestorven, haar enige vriendin was twee jaar geleden omgekomen in een ongeluk. Van haar vader mocht ze niet eens trouwen. Was ze zo door hem beïnvloed dat ze hem begon te geloven, dat ze zijn gedachten over nam? Of vocht ze er echt tegen? Katniss wist het niet, en al dat gepieker hielp haar weinig. Maar diep in haar hart kende ze het antwoord, enkel wilde haar verstand er nog niet aan.

***


Vania en Ian waren de eersten in de eetzaal, al snel gevolgd door Xandrijn die bij hen kwam zitten.
“Mag ik er bij komen?”, vroeg Seija, tot hun verbazing. Vania knikte dat dat wel kon, ze mocht Seija wel. Seija kwam naast Xandrijn zitten, over Vania.
“Jullie zijn echt geweldig, wisten jullie dat?”, vroeg ze aan Ian en Vania.
“Echt niet, er zijn gewoon een paar dingen waar we redelijk goed in zijn”, ontkende Ian. Vania wilde daar nog wat aan toe voegen, maar ze merkte dat bijna alle tributen hun richting uit kwamen. Enkel de beroeps en hier en daar nog een enkeling kwam niet bij hen aan tafel zitten.
“Euh, sinds wanneer zijn we zo populair?”, vroeg Ian zacht aan Xandrijn.
“Geen idee”, mompelde die terug. Enkel Vania en Seija hadden het gehoord, en Seija moest er hartelijk om lachen.
“Dat begrijpen jullie later nog wel”, grinnikte ze. Vania, Ian en Xandrijn keken elkaar niet-begrijpend aan.

Reageer (7)

  • xKimberley24

    Allemaal in dat bondgenootschap (Y)
    EN ADRIËNNE NIET SLECHT WORDEN OK JANKT

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ze zijn veel te bescheiden!!!

    @jove3 stiekem hoop ik beide :D

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Hun merken niet dat hun popilair zijn :D
    Het word beter en beter..
    snel verder (yeah)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Gaan ze Snow toch op zijn nummer zetten? Hoop 't.

    1 decennium geleden
  • Mallory

    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen