Foto bij De 100e Hongerspelen - 40

Vania liep zenuwachtig de trainingszaal in. De spelmakers waren duidelijk in een goed humeur.
“Ga je gang”, zei de hoofdspelmaakster vriendelijk. Vania knikte en liep naar het onderdeel van de eetbare planten. Ze nam een aantal planten en legde die op een geweven matje. Vervolgens liep ze met dat matje terug naar de spelmakers en legde uit welke planten eetbaar waren, welke niet, en welke geneeskrachtige effecten hadden. Ze was echter heel blij toen ze mocht gaan, en haastte zich naar de liften, waar Ian haar opwachtte.
“En, hoe ging het?”, vroeg hij meteen.
“Best goed, de hoofdspelmaakster was heel wat vriendelijker dan ik gedacht had. Bij jou?”
“Ze konden er hartelijk om lachen toen ik een lamp stuk schoot”, grijnsde Ian. “En ik heb een brief meegekregen, voor mam en pap, of zoals zij het zeiden, onze mentoren.”

Eens ze boven waren gaf Ian de brief meteen aan zijn ouders. Katniss bekeek de brief achterdochtig. Sinds wanneer schreven de spelmakers brieven aan mentoren? Ze opende de enveloppe en zag meteen dat er twee brieven in zaten. Ze haalde de eerste er uit en begon te lezen.

Geachte mentoren van District 12,

Ons, spelmakers, is opgevallen dat uw tributen, Ian en Vania, zeer goed met elkaar kunnen opschieten. Het lijkt ons dat zij van elkaar houden, en dat hu liefde niet gespeeld is. Hoewel ze uiteraard niet samen kunnen winnen, zijn ze tot nu toe steeds als koppel gepresenteerd. Het lijkt ons daarom een leuk extraatje voor de Spelen als ze ook tijdens de interviews als een koppel naar voren komen, in plaats van één voor één zoals gebruikelijk is. Hoewel het ongebruikelijk is zouden we hierover graag uw mening horen, voor we een beslissing nemen. Morgen zal ik rond de middag naar uw appartement komen om dit verder te bespreken.

Met vriendelijke groeten

Peli Holaine, hoofdspelmaakster


“Wat doen we ermee?”, vroeg Katniss.
“Mij lijkt het leuk”, glimlachte Vania.
“Laten we het eerst ook maar eens met Inne en Portia bespreken”, vond Peeta. “Ze hebben ook al bewezen dat ze heel handig zijn in goede strategieën bedenken.” Katniss knikte en haalde de tweede brief uit de enveloppe. Hij was van Adriënne. Aarzelend maakte ze hem open.

Reageer (5)

  • Eef95

    Ik ben benieuw wat Ariënne deze keer schrijft :p

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Verder!! :)
    Het is super super super spannend!! (yeah)xD

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Verderheid >.<
    Hou van dat woord =D. Je schrijft echt goed :), veel beter dan bijvoorbeeld Me.. Loveyouandthisstory =)
    Ben weer hyper, gebeurt echt vaaaak de laatste tijd xD

    XxXMayCuteAngelXxXxXxXxXxX
    Whahaha, kon dat XxXxXx niet laten xD. Mijn hyperheid word steeds erger xD

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    gwn lezer katniss xD
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    spannend,verder! :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen