Foto bij De 100e Hongerspelen - 46

“Ja”, zei Rue met een grote glimlach. Ze voelde zich duidelijk veilig nu Vania er bij zat. “Ze is de liefste die ik ken.”
“Nou, dan moet ik zeker niet bang zijn als ik haar straks moet interviewen”, grinnikte Ceaser.
“Nee hoor, Vania is echt heel lief”, vond Rue.


“Dat geloof ik graag”, zei Ceaser bemoedigend. “Maar weet je, ik ben ook benieuwd naar jou. Ben jij wel lief? Of moet ik van jou wel bang zijn?” Dat leek Rue in de war te brengen. Toen ze geen antwoord gaf besloot Vania weer tussen beide te komen.
“Natuurlijk is Rue lief, Ceaser, dat zie je toch zo?”, zei ze vrolijk. “Echt een engeltje.”
“Je hebt helemaal gelijk, Vania”, beaamde Ceaser. “Dat was echt een domme vraag van me. Maar zeg eens, Rue, jij komt uit district elf. Ik heb gehoord dat daar boomgaarden zijn.”
“Ja, met lekkere appeltjes.”
“Ga je daar wel eens naartoe? Je ziet eruit alsof je van boom tot boom vliegt om die lekkere appeltjes te plukken.”
“Soms, met school”, zei Rue. “Maar we mogen ze nooit zelf plukken.”
“Kan jij soms vliegen?”, grapte Ceaser. “Je hebt zo’n mooie vleugels aan je kostuum.” Rue aarzelde.
“Zeg het maar, Rue”, moedigde Vania aan. “Je styliste, Carsta, heeft me verteld dat je het kan.”
“Ik ben bang om te vallen”, fluisterde Rue.
“Je hoeft niet bang te zijn, Rue, wij vangen je wel als je valt”, zei Ceaser. “Maar ik denk dat iedereen hier graag wilt zien hoe je vliegt.” Rue klampte zich angstig aan Vania vast.
“Toe maar”, moedigde Vania aan. Ze zette Rue op de grond. “Echt, je zal niet vallen.” Rue drukte angstig op het knopje dat Carsta haar getoond had. De vleugels kwamen op gang en Rue steeg een meter op. Het publiek joelde, dit was ongezien in de Spelen. Rue maakte een rondje en daalde weer. Vania ving haar op. Rue geeuwde.
“Ben je moe?”, vroeg Vania bezorgd.
“Ja”, fluisterde Rue.
“We zijn bijna klaar, nog twee interviews en dan mag je gaan slapen”, zei Ceaser. Op dat moment ging de zoemer. Met Rue nog in haar armen liep Vania terug. Ze zette Rue in haar stoel en ging zelf ook op haar plaats zitten. Naar Xandrijns interview luisterde ze amper, ze was bang dat het haar kwalijk genomen zou worden dat ze mee met Rue naar voren was gegaan, nu had ze drie keer zoveel tijd als de anderen, in plaats van twee keer omdat ze al samen met Ian zou gaan.

Reageer (7)

  • Eef95

    Rue is zo lief :p Eigenlijk hadden ze de andere Rue ook moeten laten vliegen :D

    1 decennium geleden
  • Louriox

    Rue is echt een lieve schat (:

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Aaahhww, Rue is schattiggg (flower)
    Ben benieuwd naar het interview van Vania en Ian (lol)
    Snelverderdus!!!
    xxx

    1 decennium geleden
  • Aelin98

    hey ik heb alles gelezen van het begin tot hier. Mooie story! Maar mijn persoonlijke mening is dat jou story van avatar nog mooier is. Maar deze valt zeker weten ook in mijn smaak

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Ik vind dit mijn lievelings verhaal (yeah)
    snel verder :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen