Vita

15-Juni-2009

We zitten met z'n in de woonkamer als de begleider binnen komt met de post. Het is zielig voor Ilma dat wij altijd post hebben behalve zij.
Ik kijk in mij post en zie dat ik 3 briefen heb.
Ik open een envelop en zie dat die van Jo en Katie is.

Hey Vita,

Met ons gaat het steeds beter. Waarschijnlijk zijn we binnenkort vrij en dan gaan we in een appartement wonen en naar school toe. Wel hebben we soms begeleiding met het schoonmaken en nog meer dingen. Maar verder wonen we op ons zelf. Want ja we zijn al 15 en bijna 18 dus dan mag het.
Hier is Jo even. Ik pas natuurlijk op mij kleine zusje hoor.
Maar hoe gaat het met jouw?
Wij moeten weer gaan en we komen snel langs bij je.

xx Katie en Jo


Met een glimlach lees ik de brief en zie dat er bij Ilma ook een glimlach op haar gezicht is. Gauw lees ik de tweede brief.

Lieve Vita,

Hou je goed en sterk.

Xx Oma en Opa


achh wat lief van hun. Ik open de derde brief.

Lieve Vita,

Ik ben Ger hier. Je kent mij wel nog he van school toch?
We missen je op school dus wordt gauw sterk en kom terug.

Bye bye liefste Vita.


Ik glimlach en ik besluit dat ik ze straks een brief terug stuur. Ik kijk om mij heen naar Ilma en ik zie dat ze huilt en knuffel haar maar ze rent huilend naar boven toe samen met de briefen. Waarschijnlijk heeft ze een brief van iemand gehad die ze erg mist.
Ik kijk hoe ze naar boven gaat en ik zie dat de andere ook kijken.
Ik weet dat ze alleen wilt zijn dus ik laat haar maar even. Ik zie dat een begleider naar boven wilt gaan maar ik hou haar tegen.
''Ik ken haar en ze wilt nu met rust gelaten worden''
Ze denkt even en knikt dan. Ik besluit maar naar mij kamer te lopen en zowieso drie briefen te schijven. En daarna nog meer brieven naar andere mensen toe.

''binnen'' roep ik als ik geklop hoor.
Ilma komt huilend binnen.
''Meid wat is er'' Ze duwt de brief in mij handen.
Ik lees de brief en sus haar.
Het is oneerlijk voor haar ze mag hem niet eens voorlopig opzoeken omdat het slecht met hem gaat.

Wat is de wereld toe soms zo oneerlijk. Hoeveel kan een mens hebben om door te leven.

Reageer (1)

  • Little_Biatch

    Super mooi geschreven
    snel verder hé

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen