Foto bij 31.

Veel lees plezier!
X.

Ik zal waarschijnlijk dadelijk een hele grote preek krijgen over zo hebben we je niet opgevoed en dit en dat. ‘Shadowfax is op gezadeld Rose’ zei Alice achter me. ‘Oké dank je Alice’ ik liep de trap bij het balkon af naar de stallen waar Shadowfax stond. Ik stapte op en liet hem in draf naar het einde van de tuin rijden. Langs het Quiditch stadion, langs het zwembad en de bloemen die mijn moeder graag verzorgde naar het grote bos die achter onze tuin begon. Na een paar uur te hebben gereden kwam ik aan bij het huis van mijn Opa en Oma. Ik ging achter om naar de stallen van mijn Oma. Ik had het paardrijden van haar geleerd. Toen ik Shadowfax had afgezadeld ging ik naar binnen. ‘Oma? Opa?’ riep ik. ‘Rose ben jij dat?’ hoorde ik mijn Oma zeggen. ‘Ja Oma waar bent u?’ ‘Hier in de woonkamer!’ ‘Oké!’ ik liep naar de woonkamer waar mijn Oma een kopje thee zat te drinken en mijn Opa de krant zat te lezen. ‘Hallo Rose, wat kom je doen?’ vroeg mijn Opa. ‘Het is weer eens zover’ zei ik alleen. ‘En het ergste is nog dat het mijn beste vriend bij Slytherin is!’ ik kon de tranen niet meer binnen houden en liet ze stromen. ‘Och kindje toch kom toch hier’ en ik ging bij mijn Oma opschoot zitten. Gelukkig had ik waterproof mascara op anders zat de blouse van mijn oma nu vol met mascara. Mijn Oma, van mijn vaders kant, was de enige die me echt begreep. Ze had precies het zelfde meegemaakt en had uiteindelijk zelf haar liefde gebonden met een hele goede naam. Ze wreef rustig langs mijn rug tot ik rustig werd. ‘Eet je mee?’ vroeg ze toen ik enigszins rustig was. ‘Ja is goed, ik heb zelf nog niets gegeten. Ik ben weg toen we net gingen eten’ ‘Ben je weg gegaan terwijl je nog bezoek had?’ beschaamd liet ik mijn hoofd hangen, ik zou mijn Oma nooit willen teleurstellen. ‘Maar dat kan toch niet kindje! Ze zult dadelijk wel een hele grote preek van je moeder krijgen’ ‘Dat weer ik Oma maar ik kon er gewoon niet tegen toen ik het eenmaal wist’ ‘Het is al goed, het wordt al donker dus blijf maar slapen. Ik schrijf je moeder wel een brief en nou naar de eetzaal’ ik liep met mijn Opa naar de eetzaal. ‘Ik ga even naar de WC me opfrissen’ ‘Is goed ik loop alvast’ ik liep richting het toilet waar ik mijn make-up bijwerkte. Ik had hier ook Make-up liggen. Ik ging ook even snel naar mijn slaapkamer hier waar ik dezelfde kleding had liggen als thuis en liep weer naar de eetzaal en ging op mijn vaste plaats zitten als ik hier was. ‘Wat zie je er prachtig uit, had je dat thuis ook aan?’ ‘Ja’ ‘Het verbaasd me niet als die jongen verliefd op je is geworden. Wie was het eigenlijk?’ vroeg mijn opa. ‘Draco Malfoy. Hij is niet verliefd op mij, denk ik. We zijn alleen beste vrienden’ ‘Je hebt een goede smaakt qua vrienden’ zei hij. Mijn Opa had ook in Slytherin gezeten en was bevriend met de opa van Draco. Opa had gehoopt dat vader en Lucius ook vrienden zouden worden, ze deden alleen aardig tegen elkaar ondanks ze in 2 verschillende afdelingen zaten. Mijn vader is Gryffindor en Lucius natuurlijk in Slytherin. Oma had ook in Gryffindor gezeten. Moeder had op Beauxbatons gezeten en had dus graag gezien dat ik daar ook had gezeten maar dat wilde ik niet. Na het eten gingen we nog even TV kijken en toen naar bed. De volgende ochtend was de grond bezaaid met een dik pak sneeuw. Ik ging snel douchen en deed mijn ruiterkleding alvast aan en ging naar beneden voor ontbijt. ‘Goede oma, Opa’ ‘Goede morgen Rose’ zeiden ze. ‘Het zal vast prachtig zijn onderweg’ zei Oma toen ze mijn kleding zag. ‘Ja dat denk ik ook’ zei ik terwijl ik ging zitten. ‘Morgen is het kerst!’ zei ik blij. ‘Ja en dan komt de hele familie bijeen bij jullie om het gezamenlijk te vieren’ ‘Yes! Ik heb er echt zin in, vooral in het bal’ als de hele familie bij elkaar was hadden we een soort bal. We werden dan in paren verdeeld en het beste paar mocht dan als eerste de cadeaus open maken. ‘Weet je al wat je aan doet?’ vroeg Oma. ‘Nee maar dat komt nog wel’ antwoordde ik.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen