By ITwilightfan
To Goyle

Tevreden zuchtte ik.
Hier was het dan, mijn vakantie-adres.
Het grote rode gebouw zag er modern uit, en het had dan ook allemaal nieuwe vormen. Het grote bord aan de voorkant bevestigde mijn vermoedens.
Modern vacation. Stond er aan de voorzijde. Het nieuwe hotel voor tieners.
Het was compleet gebouwd met zwembad, sauna, karaokebar en bowlingbaan. En dan had ik nog niet alles gezien.

Vrij zeker liep ik naar binnen, met mijn koffer op wieltjes in mijn linkerhand geklemd. Ik liep rustig over het tapijt naar de receptie. Achter de balie zat een vrouw van begin dertig, in een headset te praten. Het klonk spaans, en dus wachtte ik rustig af.
'Mevrouw?' Hoorde ik schuin achter me, en draaide me naar de receptioniste.
Ik glimlacte even en boog een beetje over de toonbank heen, maar niet te veel, zodat het niet zou opvallen.
'Ik heb geresveerd, op de naam Joël.' Zei ik meteen en keek ongeïnterresserd naar de folders op de balie.
Één leek eruit te springen, en nieuwsgierig pakte ik die dan ook. Er stonden dansende mensen op, en veel kleuren en ruimte. In de hoeken zag je de zithoeken, en in het midden lag een dansvloer. Helemaal rechts stond een groot podium, met mensen erop. Het zag er leuk uit.

'Mevrouw? Uw kamerpas, en uw kamernummer is 184. Een fijn verblijf!' Zei ze, en wenkte ondertussen een jongen, die met iemand anders stond te praten.
Zonder te vragen liep hij op ons af, en pakte mijn koffer. Proffesioneel droeg hij die tot de lift.
'Mevrouw? Uw kamer is op de tweede verdieping.' Zei de jongen - waarschijnlijk een piccolo - vriendelijk.
Terwijl ik de lift in ging, stond hij op het punt om de trap te nemen. Dat kon ik niet toestaan.
'Waarom neem je de trap? Kom gewoon met de lift!' Zei ik enigzins verbaast. Hij keek al even verbaast terug, maar glimlachte toen oogverblindend.
'Zoals u wilt, mevrouw!' Prevelde hij, en stapte ook de lift in.
Nu kon ik hem pas écht goed bekijken. Hij had blonde haren, die express rechtop stonden. Zijn zeeblauwe ogen keken nieuwsgierig in het rond, en vlogen een paar keer over mijn gezicht, toen hij merkte dat ik keek. Hij had een scherpe kaaklijn, wat hem ouder deed lijken, want hij kon niet veel ouder zijn dan mij. Daar was hij nog te kinderlijk voor.
De witte blous die hij aan had, stak los uit zijn broek, en een paar knoopjes stonden nonchalant open. Een donkere spijkerbroek maakte zijn outfit compleet, samen met een paar witte sneakers.

'Hoe heet je?' Vroeg ik na een pijnlijk lange stilte. Eerst leek het of hij geen antwoord zou geven, maar ik vergiste me, zoals zo vaak.
'Jace, mag ik uw naam weten, schoonheid?' Vroeg hij met een charmante glimlach. Ik lachte verlegen terug, en keek voor een moment naar zijn lippen, om meteen weer in zijn ogen te verdrinken.
'Calissa' Fluisterde ik, genietend van het intense moment.
Een bel klonk, wat aangaf dat we op de juiste verdieping waren, en zonder nog iets te zeggen, liepen we beide naar mijn kamer. Hij zette mijn koffer neer, en boog hij naar voren.
'Kom hierheen vanavond, ik kom je opzoeken!' Fluisterde zijn hese stem bij mijn oor, en hij drukte een briefje in mijn vingers. Na een snelle knipoog verdween hij de trap af.

Ik voelde mijn wangen gloeien, terwijl ik mijn hotelkamer in liep. De kamer was ruim, en er stond een kingsize bed in, zoals ik had gevraagd. In de rechterhoek, stond een deur die leidde naar de badkamer, en aan de linkerkant stond een mini koelkast en een televisie.
Mijn koffer pakte ik uit, en ik legde al mijn kleren in de kast. Ik keek even op het briefje dat ik van Jace had gekregen, en kwam tot de conclusie dat het, het briefje van de karaokebar was, die ik in de hal ook al had bekeken.
Ik glimlachte en wist al meteen wat ik aan zou trekken vanavond. Ik viste schoon ondergoed en een badjas uit de kast, en liep naar de badkamer. het was geheel wit, en aan een muur hing een grote spiegel, die tegenover het ligbad en de inloopdouche hing.
Ik kleedde me uit, en liet de warme stralen van de douche mijn gedachten overnemen.
Het zachte, regelmatige getik, deed mijn zorgen vergeten, en me geheel ontspannen.

Ik droogde me langzaam af, en wreef voorzichtig mijn haren droog. Het mocht natuurlijk niet beschadigen.
Ik trok mijn ondergoed aan, en sloeg de badjas rond me. Ik knoopte de lange touwen ronde mijn middel, en wikkelde een handdoek om mijn haar.
Ik liep mijn kamer weer in en klikte de televisie aan, om de zender van het nieuws naar TMF te veranderen. Heupwiegend en meezingend op de muziek, liep ik naar de kast. Ik haalde er een strapless zachtroze jurkje uit, dat net boven mijn knieën eindigde. Mijn haar stak ik golvend op, en liet wat plukjes nonchalant langs mijn gezicht strelen. Ik liet mijn oogleden schitteren met glitters, en haalde vlug een laagje lipgloss over mijn lippen, waardoor ik er heel lief uitzag. Totaal onschuldig.

Ik liet mijn voeten in mijn witte hakken glijden, waarna ik voor de laatste keer in de spiegel keek. Alles was perfect.
Ik liep mijn kamer uit, en deed de deur op slot, via de kamerpas.

Relaxt liep ik de drukke karaokebar in, en werd meteen hartelijk ontvangen door Jace.
'Je bent er!' Prevelde hij.
'Ja, dat zie je toch' Grinnikte ik, en hij lachte ook.
Opeens trok hij me mee, richting het podium. Hij zette me op een barkruk, en pakte zelf de microfoon.
'Tieners van alle omstreken, zijn we er allemaal?' Luid gejoel steeg op uit het publiek.
'We hebben vandaag een nieuwe gast, en zoals de traditie gaat, zal zij een lied zingen!'
Mijn mond viel bijna open, maar ik wist me op het laatste moment te herstellen.
'Welk nummer?' Vroeg de DJ die aan de andere kant van de zaal stond.
'Skyscraper, van Demi Lovato!'
En bijna gelijk begon de muziek.

Skies are crying, I am watching
Catching tear drops in my hands
Only silence as it's ending
Like we never had a chance
Do you have to make me feel like
There's nothing left of me?

You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of glass
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper
Like a skyscraper

Positieve reacties volgden, en Jace trok me naar zich toe.
'Je bent geweldig' Prevelde hij, en hij drukte zijn zachte lippen op de mijne.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen