Bert van Marwijk

Nog 1 week en dan is het zover, dan gaan we naar het WK. Ik zat er met de assistent coaches over na te denken om Mara mee te vragen, want als ze nu trainen hebben ze wel meer lol maar ze leren ook sneller. En Mara is echt een goeie aanwinst voor het team. Ze zou zo coach kunnen worden. Ik ben erg trots op haar over hoe ze vooruitgaat en de andere daarmee helpt.
Ik kijk naar ze hoe ze aan het trainen is. Ik krijg automatiscj een glimlach op mijn gezicht. Ik heb mijn besluit genomen. "MARA KOM IS EVEN!" Roep ik over het veld naar haar. Ze draait zich om en rent naar mij toe. We lopen naar een bankje aan de zijkant waar we op gaan zitten. "En heb je het naar je zin hier?" Vraag iki glimlachend. Ze kijkt even verbaast, maar begint dan hevig te knikken. "Het is echt super hier! Iedereen is aardig. Veel beter dan in England" Vertelt ze mij stralend. "Mooi zo! Ik heb namelijk een vraagje." Begin ik. Ze kijkt mij niewsgierig aan en zit op het randje van het bankje. Ik grinnek even. "Ik zie heel goed dat jij vooruit gaat, maar ook dat de jongens veel beter zijn gaan spelen. En dat komt door jou" Vertel ik. Ik zie dat ze een beetje moet blozen. "Dat komt niet door mij hoor, maar doordat we een goeie coach hebben." Weert ze mijn compliment af. Ik maak een protesterend geluidje. "Maar mijn vraag dus. Het hoeft niet als je niet wilt hoor! Maar wil je mee met ons naar het WK?" Vraag ik grijnzend. Ze spring op van de bank en begin te juichen en te springen. Ik schiet in de lach en zie de jongens en assistent coaches verbaast naar haar kijken en sommige alsof ze gestoort is. Maar ja dat is ze ook wel een beetje. Als ze klaar is met springen en juichen vraag ik of dat een ja is. Waarop zij hevig knikt. Dan geeft ze mij een knuffel en rent vrolijk roepent over het veld "IK GA NAAR HET WK!". Zo gaat ze 10 minuten door totdat Maarten haar vastpakt en zijn hand op haar mond legt. "Ben je klaar?" Vraagt die lachend waarop zij knikt. Hij laat haar los en ze laat zich vooruit vallen op het veld.

Reageer (3)

  • lovely1Dx

    abo erbij! snel verder?! xoxo

    1 decennium geleden
  • biancadokkum

    super geweldig mooi en goed geschreven (H)!!

    Abo en kudo erbij (H)!!

    1 decennium geleden
  • MERTENS14

    Snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen