Foto bij De 100e Hongerspelen - 60

Met die woorden haastte Odette zich weg. Seija staarde haar verbijsterd na.
“Ze heeft niet gezegd waar Vania is”, protesteerde Rue.


“We vinden het wel”, beloofde Seija. Ze activeerde de kaart. Het was cirkelvormig met groene, grijze en blauwe gebieden. Cijfers bewogen zich of bleven stil staan. Bij elk cijfer stond een J of M. Meteen zocht ze de zeven en elf waar een M bij stond. Het duurde even voor ze het vond. Goed zo, daar waren Rue en zij nu. Maar ze waren de verkeerde kant uit gegaan, er was hier nergens water in de buurt. Ze keek naar het water dat ze van Odette gekregen hadden. Ze zouden er een dag mee toe komen, dan moesten ze bij een bron zijn. Ze zocht Vania. 12M bewoog niet, en ze zouden hoe dan ook een paar bronnen moeten passeren om bij haar te raken. Perfect! Het leek ook niet overdreven ver te zijn, maar voor de zekerheid zocht ze naar de hoorn. Die lag net iets verder van hen dan Vania, dus als ze in die buurt bleef zouden ze haar op een dag tijd gevonden hebben. Seija wilde het Rue zeggen, maar het meisje lag al te slapen.

***

“Er is weer een opstand bezig”, legde Portia uit. Glafira luisterde aandachtig, net als de familie van Vania. “Hij speelt zich zowel in als buiten de arena af. Vania, Ian en Rue uit elf zijn belangrijk in de arena, maar ze zijn redelijk veilig. Meer dan de helft van de tributen heeft er mee ingestemd hen te beschermen. Jullie hebben we hierheen gebracht, voor de veiligheid.”
“En mam en pap?”, vroeg Glafira.
“Ze weten nog van niets, voor hun veiligheid. Er zijn constant mensen in de buurt om hen te beschermen.”
“Je moet het hen zeggen!”, zei Glafira meteen. “Ian is hun zoon, ze zijn mentoren van Ian en Vania! Bij de vorige opstand wisten ze ook van niets!”
“Ik weet het, Glafira, we zeggen het hen zodra we kunnen, maar voorlopig zou dat hen enkel in gevaar brengen.”
“Brengen jullie Vania niet in gevaar met die hele geliefdenact?”, vroeg Vania’s vader.
“Het brengt gevaren met zich mee, maar ook veiligheden”, zei Portia. “En het belangrijkste is, het is geen act. De liefde is echt.”
“Maar ze kunnen nooit allebei winnen! Laat staan met dat kleine meisje er nog bij.”
“Een deel van het plan is om zo veel mogelijk tributen levend uit de arena te halen. Ze proberen samen zo lang mogelijk te overleven, en de moment dat we Snow verslagen halen we alle overlevenden er weg”, zei Portia kalm.
“Ik wil mijn ouders bellen”, zei Glafira.
“Nu niet”, zei Portia. “Nog niet.”

Reageer (4)

  • NEWgirlS

    woooooooooooooowwww go go go xD

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Love it! <3333333333
    Dat zeg ik dus echt elke reactie bij jou story xD
    Maar ik meen het echt :)

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    NEE DIT MAG NIET HET LAATSTE HOOFDSTUK ZIJN JANKT IK WIL DAT JE NU VERDERGAAT EN GEEN ENKELE SECONDE LATER (6)(6)(6)
    (huil)(huil)(huil)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    MOOOIIII!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen