Foto bij Etappe 1 de start

Amsterdam 11 uur in de morgen. Het Damrak wordt opgeschrikt door een grote bus bekleed met het logo van The Amazing Race hier zitten de 11 koppels die meedoen aan de race van hun leven. De bus stopt op de dam voor het paleis waar Marc staat de presentator. 'Welkom kandidaten bij The Amazing Race. De Dam in Amsterdam is de startlijn voor de race rond de wereld. Tevens is dit ook de finishlijn voor de race. Maar helaas zullen maar 3 koppels die finishlijn halen en 1 daarvan wint €250.000
Hier achter me ligt het Krasnapolsky Hotel dit 5 sterren hotel heeft meer dan 400 kamer en 22 grote zalen. Dat is wat je niet verwacht in zo'n groot hotel. In de lobby ligt de eerste aanwijzing en daar staat op waar jullie heen moeten. Ik ga aftellen en dan begint de race rond de wereld. 3.2.1 GO'.

Iedereen rende richting het hotel ze moesten oversteken de tram moest op hun noodrem trappen om ze niet aan te rijden. Maar binnen 2 minuten hadden ze hun eerste aanwijzing. Ze maakten hem open en het was een Route Information.

Route Information: Ga met de trein naar het Binnenhof in Den Haag en ga naar de tweede kamer. .

Iedereen vertrok. Nikki en Daniel gingen super snel. Maar ook collega's Lee en Nelly en buren Madelein en Sascha volgden snel. Willem en Ally bleven een beetje achter want Willem is al oud en kan niet zo snel meer lopen. Ally werd een beetje gefrustreerd en pusht haar opa om door te gaan. De eerste teams waren al gearriveerd op centraal Station en gingen een kaartje kopen. Nelly en Lee waren als eerste. Terwijl Madelein en Sascha en Nikki en Daniel naast hun ook kaartjes kochten. Ze gingen naar de trein en moesten uitstappen om Den Haag Centraal in de trein van 11:27. Jark en Charles arriveerde ook en moesten rennen om de trein te halen maar hij vertok recht voor hun neus en moesten dus wachten op de trein van 11:42 ze kwamen plots tot de conclusie dat op hun kaartjes Den Haag Holland Spoor stond in plaats van Centraal ze liepen snel naar een condocteur en zeiden dat ze naar het Binnenhof moesten. Die condocteur zei dat Holland Spoor de beste uistaphalte is omdat je dan minder moest lopen.

Ook Ben en Allicia kwamen aan zij vroegen eerst aan de condocteur wat ze moesten hebben en kochten ook een kaartje Den Haag Holland Spoor. Maar de trein stond op punt om te vertrekken dus ze moesten rennen op het laatste moment kwamen ook Cristiane en Ilias eraan zij haalde de trein ook nog maar net met Den Haag Holland Spoor erop.

De andere teams kwamen vlak na hun en ze kochten allemaal een kaartje met Den Haag Centraal behalve Lilith en Davin zij wisten al dat ze Holland Spoor moesten hebben.

Overzicht treinen en aankomsttijden.
Trein 1: 12:27 van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal. Nelly en Lee, Madelein en Sascha, Nikki en Daniel.Aankomsttijd 12:47
Trein 2: 12: 42 Amsterdam Centraal naar Den Haag Holland Spoor. Jark en Charles, Ben en Allicia, Cristiane en Ilias. Aankomstijd 12:41
Trein 3: 12:44 Amsterdam Centraal naar Den Haag Holland Spoor. Lilith en Davin aankomsttijd 12:43
Trein 4: 12:44 Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal. Cafer en Akin, Willen en Ally, Romy en Ryan, Xavier en Jurict. Aankomstijd 12:50

Ik heb ze verdeel in kleuren. Groen is als ze eerste staan. Rood is als laatste Paars,Bruin en Blauw zit er tussen in.

Reageer (2)

  • XInnocenceX

    haha ik zie het voor me "Doorlopen opa, DOORLOPEN!! GRRRR" xD

    1 decennium geleden
  • SlashHAT

    yeey go ben+allicia

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen