9

Draco genoot intens van de zelf-ontledende ijstaart terwijl Blaise een toren van toversoezen probeerde te maken. De toren was behoorlijk scheef en Pansy lachte hem uit:'Blaise! Een toren hoort niet zo scheef te zijn!'
Adora keek langs de scheve soesjestoren naar Pansy:'Blaise maakt niet zomaar een toren, hij maakt een Werelderfgoedstuk: de Toren van Pisa!'
'De Toren van Pizza?'
'Ja, lekker ding, de toren van Pizza...' zuchtte ze.
'Waar staat die dan.'
'Naast de Wafeltoren in Parijs.' mompelde ze sarcastisch en zuchtte weer.

Pansy trok een vreemd gezicht en was blijkbaar aan het nadenken over de nieuwe kennis die ze vergaard had over architectuur. Melina keek naar haar eigen bord en de Praatgrage Pudding die op haar bord lag, die hele monologen aan het houden was over het weer, waar hij eigenlijk alleen maar omheen praatte omdat hij nooit buiten was geweest. Melina besloot hem snel op te eten, want ze werd gek van zijn gepraat.
'Melina?' vroeg Draco voorzichtig, en ze keek op.
'Ja, Draco?'
'Mag ik de meloen van jou?'
Melina keek even rond, en zag er nog maar een klein stukje in de schaal over was gebleven. Ze keek hem aan met een schuldig gezicht:'Sorry'
Draco keek waar ze naar keek en zijn gezicht werd beteuterd:'Ahw!'
Adora, die niet opkeek van haar toetje, pannekoeken met ijs, pakte haar toverstok uit haar binnenzak, mompelde 'Engorgio' en richte hem op het overgebleven meloenstukje, die ineens als kool begon te groeien en uigroeide tot een stuk meloen, zo groot als Pansy's hoofd.
Draco's ogen werden groot en hij pakte het enorme stuk meloen uit de bak. Zo blij als een kind legde hij hem op zijn bord en pakte zijn mes en vork. Hij keek op:'Ik heb een samuraizwaard nodig om dit schatje in stukjes te kunnen krijgen!'
'Ga je gang, ninja.' Mompelde Adora, die nog geen seconde haar blik van haar pannekoeken met ijs af afgewend en haar toverstok terugstopte.
Melina lachte om Draco, die even schichtig om zich heen keek, de enorme meloenblok in zijn handen nam en er als een wild dier in begon te happen. Hij kon zich niet meer inhouden en de stukken meloen vlogen zijn omstanders om de oren.
Melina kreeg een stuk meloen in haar pudding, Blaise zijn toren werd omgegooid door een stukje, Patty kreeg er een in haar oog en bij Adora rolde er een op haar pannekoek, die ze dicht rolde en gewoon opat met meloen en al en opkeek:'Wat kijken jullie nou, pannekoek hawai?'
'Dat is met ananas, niet met meloen.' lachte Melina.
'Pannekoek China?'
'Meloenen komen toch niet uit china?'
'Misschien wel.'
'Hoezo dat?'
'Chinesen zeggen in plaats van de R de L'
'Ja, en? Adola? Dan was het dus eigenlijk eenMeroen'
'Gezien Draco's gulzigheid, ja, maar je spreekt het verkeerd uit.'
'Meeroen?'
'Meer, oen!'
Melina schudde haar hoofd:'Mafkees.'
'Mafkaas.'
'Grapsok.'
'Sly-teh-lin Plin-ses!'
'Wat.. is dat.'
'Een chinese Slytherin Princess.'
Melina begon te lachen:'Mag ik daar misschien wat kroepoek bij?'
'Zei iemand troepkoek?' mengde Blaise zich erin.
'Nee; poekpoek!' kwam Patty erdoor.
'Kroe-poek.' zei Adora duidelijk en langzaam.
'Koekoek?' mengde Draco zich erin.
'Jij bent koekoek.' mompelde Adora terug en tikte met haar wijsvinger op haar voorhoofd. Ze begonnen te lachen en praatten nog even na over vreemde Chinese namen voor dingen als 'Pa-nuh-kuk', 'Doh Nal Duk' en 'Gri Fun Dor met Huffleprut',waarna ze opstonden en richting hun leerlingenkamers werden geleid.

Sneep legde de eerstejaars de huisregels uit en ze ouderejaars blijven zuchtend wachten tot hij klaar is. Adora keek naar Melina en stootte haar aan:'Altijd hetzelfde gezeur.'
'Vertel mij wat. Net alsof wij ons eraan gaan houden, ik bedoel, straf van Snape krijgen is heus niet zo erg.' Ze gaf haar zus een dikke knipoog en grijnst. Nadat Snape klaar was met zijn neverending story over de huisregels was het al laat en besloten ze om naar bed te gaan: ze zouden hun rust nodig hebben voor de lessen van de volgende dag.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen