dit verhaal begint waarschijnlijk op 10 november rond de middag.

Ik bleef bij mijn groot-ouders slapen.Ik lag op bed een spannend boek te lezen toen ze me riep om te komen eten. Het was stil aan tafel:opa lag voor de televisie naar voetbal te kijken en oma was nog aant koken voor opa. toen ze erbij kwam zitten gaf ze me een boek;"Dit was het dagboek van je moeder die ze schreef toen ze haar eerste vriend ontmoette."zei ze.Ik keek ernaar en blaaderde erin.Het was al een heel oud boek dat zag je aan de flappen die onder het stof zaten en aan de bladeren die al een tijdje mee moesten.Ik las de eerste zin:"Het is 10 oktober in de ochtend,ik maak een lekker ontbijt met eieren en warme appeltjes.een beetje verderop was een markt."dat is op deze dag gebeurt.Ik las verder:"Toen ik op de markt aan kwam was het niet zo druk dan ik had verwacht.Opeens botste er een meneer tegen mijn schouderblaad aan ging naar een kraampje. Hij vroeg iets en ging dan snel weer verder.Hij had haast dat zag je aan zijn felbezweette gezicht en zijn looppas.Hij had niet eens iets tegen me gezegt.Ik heb nog even rond gekeken op de markt maar dat was het ook.Er viel niet veel te zien, amper 7 kraampjes en een tentje. Dus besloot ik naar huis te rijden toen er een boeket rozen voor de deur stond.Ik hefte het boeketje bloemen om en ben naar binnen gegaan.Ik heb het boeketje in een vaaas met water gelegt en het kaartje open gemaakt dat aan één van de stelen van derozen hing.Het was een kaartje meet een bloemmetjes patroon erop, heel attent.Ik zocht van wie het was en het was van niemand minder dan de geheimzinnige man die tegen me aan liep.Er stond in:"Hallo mevrouw,ik ben vandaag tegen u aan gelopen en heb niets gezegt.Wat onbeleeft van me, daarom kom ik u mijn verontschuldigingen aanbieden.Ik wil u beter leren kennen en om het goed te maken dacht ik aan een dineetjes in het chic resaurant aan de hoek van de draaiboomlaan op zaterdag om 16:00u.ik heb u woonplaats gevonden door iemand van op de markt.ik geef u mijn nummer zodat u me kunt opbellen als de datum niet uitkomt.0483927151.Dan hoop ik u snel te zien en nog een fijne namiddag!groetjes Liam !"Ik heb dan ook meteen zijn nummer in mijn GSM gezet zodat ik het niet meer zou vergeten.Ik heb het kaartje op de keukentafel gezet en ben dan een romantische film gaan zien met 2 vriendinnen. Na afloop van de film zijn we nog ergens gaan eten en dan naar huis gereden. Het werd geen lange nacht, ik ben direct in bed gekropen en in slaap gevallen. Het is zaterdag en de grote dag waarop ik de man zal ontmoeten is aangebroken. Ik ben naar de kledingszaak van een vriendin gereden om een jurk uit te kiezen voor deze avond. De tijd ging snel voorbij en voor ik het wist was het al avond. Dit was een spannend moment waarvan ik gong denken dat het zo mis lopen. Het was tijd om te vertrekken naar het restaurant. Nog snel stopte ik een muntsnoepje door mijn keel zodat ik zeker een frisse adem had. Toen ik de deur van het restaurant binnenliep kwam er een ober op me af en vroeg of ik wilde meekomen. Uiteindelijk arriveerdde we aan de tafel en ik zag dat liam er al was met het voorgerecht en een fles wijn. Hij had kastanjebruin haar met helder blauwe ogen. Hij had een aantrekkelijk mooi lachje. Hij zag er uit als een droomprins maar dan zonder een wit paard natuurlijk. Hij ging rechtstaan en vroeg en vroeg naar mijn naam waar ik op antwoordde:" Mijn naam is sarah aangenaam!" en ik schudde mijn hand. Toen hij terug ging zitten kwam er een ober met twee zilveren schalen met daarop facinerende tekeningen in gekerft. We hebben uren gepraat en gelachen. Het leek wel of ik hem al jaren kende en toen we naar huis gingen gaf hij me een kus! "

Reageer (1)

  • ScarsStories

    haha een marktje zoals die in Frankrijk! (;
    Draaiboomlaan?! Orgineel Aida! ^^
    Ik wist niet dat jij zo goed kon schrijven! Thumps up lief nichtje!
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen