Donny komt weer thuis en gaat er voor om zijn leven te beteren en van de positieve kant te genieten.

Huize Fueller...

Karen staat weer in de keuken en is bezig met het eten.
Ashley dekt de tafel en heeft ook voor Donny een bord neergezet. Joey en Ruthie kijken met Josh televisie.
Jay is samen met Andrew op pad. Ze zijn bij het meer. Misschien dat Donny nog terug komt.
Andrew zegt dan dat het etenstijd is.
Jay staat nog bij het water en zegt: ‘I’m staying.’
Andrew zucht. Hij snapt wel dat Jay wil blijven.
Jay heeft weer gehuild. De tranen staan nog in zijn ogen.
Hij zucht een keer en zegt tegen Andrew: ‘Okay, let’s go.’
Andrew loopt dan vast aan, maar Jay blijft nog even kijken naar het water.
Hij ziet dat het langzaam stroomt. Het is zo rustig en stil, maar dan opeens hoort hij wat aan de overkant. Jay kijkt op en ziet zijn broer staan. Hij heeft net als Jay een verdrietig gezicht. Snel springt Donny naar de overkant en de twee lopen op elkaar af.
Jay kijkt naar de grond, slikt een keer en zegt: ‘I’m not afraid.’
Donny glimlacht en zegt: ‘We can do this together.’
Jay omhelst dan zijn broer en zegt: ‘I don’t want to lose you again.’
Donny sluit dan zijn armen ook om die van zijn broertje en zegt: ‘You won't.’

Andrew heeft alles gezien en is alweer onderweg naar huis. Hij laat de twee jongens maar even alleen.
Thuis vertelt hij het tegen de rest en ze zijn blij dat Donny terug komt.
Na zo’n tien minuten komen ook Donny en Jay weer binnen.
Iedereen kijkt opgelucht als ze Donny zien.
Dan beginnen ze aan het eten. Tijdens het eten is iedereen weer volop aan het kletsen en bespreken ze wat ze allemaal hebben gedaan die dag. Iedereen behalve Donny. Hij is nog steeds erg schuw en stil tijdens het eten. Toch geniet hij van de verhalen die hij hoort.

Van iedereen is Jay wel het meest blij dat Donny weer terug is. Hij heeft zijn broer al eens moeten verliezen en dat wil hij geen tweede keer.

De volgende dag meldt Donny zich op tijd bij Bellisimo.
Luciano wacht al op hem en neemt hem dan mee naar de keuken. Uiteraard wordt hier voornamelijk Italiaans eten geserveerd en Donny moet ook met Italianen werken.
Die taal beheerst hij ook en zegt de jongens gedag.
Donny krijgt dan een schort.
Donny is geen hoofdkok, maar hij krijgt de afdeling gewoon eten voor zijn rekening.
De andere afdeling is ‘pizza en lasagne’ en daar is Tony de chef-kok.
Het gaat die avond meteen goed. Donny leert het systeem snel uit zijn hoofd en de producten die hij voorbij ziet komen zijn voor hem bekend.
De eerste avond gaat alles goed. Donny laat alles vlekkeloos verlopen en zijn personeel kan goed met hem overweg. Af en toe is er ook nog eens tijd om samen met Tony een geintje uit te halen. Die twee kunnen het ook gelijk goed met elkaar vinden.
Na sluitingstijd sluiten Donny en Tony de keuken af en lopen nog het restaurant in. Luciano zit daar met een paar van zijn familieleden.
Als hij de twee ziet aankomen, staat hij op en stelt Donny voor.
De mensen aan de tafel maken kennis met Donny. Die avond is het nog erg gezellig en Donny merkt zelf ook dat hij eindelijk meer los begint te komen en zijn sociale vaardigheden weer omhoog trekt.

Thuis aangekomen parkeert Donny zijn auto voor het huis en blijft nog even zitten. Hij heeft vandaag gewerkt. Hij heeft natuurlijk al veel meer gewerkt, maar nog nooit eerlijk.
Als hij binnenkomt, ziet hij dat Joey nog met zijn ouders binnen zit. Iedereen zegt hem gedag en Donny loopt naar de keuken. Hij neemt een biertje uit de koelkast en als hij de huiskamer in wil lopen hoort hij iemand van de trap komen.
Hij ziet dat het Jay is.
‘Why aren’t you in bed?’ vraagt Donny.
Jay zegt dan: ‘I wanted to wait for you.’
Donny glimlacht: ‘Let’s go.’ Hij loopt op zijn broertje af en die omhelst hem. Dan lopen ze met zijn tweeën naar boven.
Donny legt zijn broertje in bed en zegt: ‘Goodnight Jay.’
‘Goodnight Donny. I love you,’ zegt Jay.
Donny gaat dan bij het bed staan en kust zijn broertje op zijn wang. ‘I love you too, little man.’ zegt hij en loopt dan weer naar beneden.
Beneden kijkt Donny ook nog wat televisie, maar gaat dan ook naar bed.

De volgende ochtend is iedereen op school als Donny beneden komt.
Hij neemt een ontbijt en eet het op in de keuken. Karen komt er ook bij.
‘Good morning.’ zegt ze.
Donny zegt haar ook gedag en vraagt of hij Karen ergens mee kan helpen.
Zelf is ze met de was bezig, maar ze heeft wel een klusje voor Donny.
Donny ruimt zijn bord op en vraagt wat hij mag doen.
Karen zegt dan dat hij wel wat boodschappen kan gaan doen.

Donny krijgt van zijn tante een paar tassen, een boodschappenlijstje en geld.

Bij de supermarkt parkeert Donny zijn Jeep en loopt de winkel in.
Boodschappen heeft hij ook al heel lang niet gedaan, dus hij is er erg lang mee bezig. Op iedere hoek van de schappen, moet hij weer iemand aanspreken om te vragen waar de artikelen allemaal liggen.
Bij de kassa rekent hij af en met de boodschappen gaat hij naar huis.

Een paar dagen later.
Het is vandaag vrijdag en Donny is net klaar met werken in het restaurant. Hij zegt iedereen gedag en gaat dan snel naar huis om zich om te kleden voor het werken in de discotheek.

Bij de discotheek krijgt hij van Timo een oortje voor de communicatie en hij vertelt ook dat Donny zo nu en dan wel een drankje mag nemen.
De eerste paar uur gaat het goed. Donny vermaakt zich eigenlijk wel. Hij hoeft alleen maar op te letten.
Hij gaat dan bij de rand van de bar staan en vraagt om een glaasje fris.
Als hij een slok heeft genomen ziet hij dat er iemand in de buurt een meisje probeert te versieren. Het meisje duwt de jongen van haar af, maar de jongen gaat niet weg. Donny zet zijn drinken neer en loopt er langzaam op af. Via zijn microfoontje vraagt hij om versterking, maar gaat er eerst zelf naar de jongen toe.
‘Will you knock it off,’ zegt Donny, als hij de jongen omdraait.
De jongen kijkt Donny boos aan: ‘What the fuck do you want?’
Donny glimlacht: ‘I want you to leave her alone.’
De jongen lacht dan en zegt: ‘She is my girl.’
Donny kijkt het meisje aan en die schudt een beetje beangstigend haar hoofd.
Donny pakt dan de jongen bij zijn kraag en neemt hem mee naar de muurkant. Hij zet de jongen tegen de muur en zegt: ‘You don’t fuck around here. Do you understand?’
De jongen kijkt alleen maar boos en duwt Donny dan van zich af.
Meteen zet Donny zijn hand tegen de borst van de jongen en zet hem klemvast tegen de muur.
De jongen probeert nu te slaan, maar Donny draait zijn hand om en neemt de jongen mee naar buiten.

Weer binnen komt er een andere uitsmijter naar hem toe en zegt dat Donny het goed heeft gedaan. Donny bedankt zijn collega en gaat weer aan het werk.

Die nacht komt Donny thuis en gaat meteen naar bed.
Het is van lange na niet zo zwaar als wat hij in Rusland deed, maar hij is nu wel moe. Het zal wel allemaal te maken hebben met de omschakeling van zijn leven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen