deeltje twee...

Voelen
Er was eens een man die een lezing had gegeven waar hij vertelde over een enge grens waarin wij onze functies kunnen beheersen en voegde daar aan toe :"Het is makkelijk na te gaan dat wij geen beheersing hebben over onze emoties.Somigge verbeelden zich wel eens van te voren te weten Kwaad of verheugd te zijn. Toen ik dat hoorde dacht ik ik wil eens verbaasd zijn. Ogenblikkelijk werd ik door verbaasdheid overweldigd,niet alleen over mijn eigen toestand maar naar alles wat ik zag of waaraan ik dacht.Elke boom was zo uniek zichzelf dat ik dacht dat ik wel eeuwig door het bos kon lopen zonder dat de verbazing maar enige seconde zou verslappen.Toen kwam de gedachten "Angst" gelijk,net als daarvoor werd ik overspoeld met gedachtes over alle verschrikkelijke dingen en de meest enge scenario`s speelden zich af in mijn hoofd.
Ik dacht aan vreugde en het leek alsof mijn hart zou barste van verukking.Toen kwam de gedachte "liefde"in me op en ik werd doordrongen met zulke fijne nuanceringen,van tederheid tot medeleven.Dat waar de meesten van mijn leeftijd aan zouden denken vind ik persoonlijk meer in de hoef van "passie" of "Lust"thuishoren. Liefde zit in alles en is overal. Zij paste zich perfect aan bij de behoeftes van een persoon.Na een tijd werd het me te veel,het voelde dat als ik nog langer en dieper in de mysterie van liefde zou duiken ik ophield met bestaan.Om dat gene te voelen wat ik toen verkoos wilde ik vrij zijn van deze Kracht en onmiddelijk verliet het mij...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen