Foto bij De 100e Hongerspelen - 70

“Kom op, Xandrijn”, mompelde Toista. “Hou vol, je kan het.”
“Ga verder, Ian, blijf daar niet”, zei Katniss ook. “Kom op, zoek Vania, zij kan je misschien helpen. Je bent niet eens zo ver van haar weg.”
“Ze moeten het halen”, zei Toista. “Allebei. Het is nog veel te vroeg!”
“Weet ik”, zei Katniss. “Hoe is het met de meisjes?”
“Ze hebben elkaar bijna gevonden.”
“Goed”, zuchtte Katniss opgelucht. “We moeten hen laten weten dat Ian hen nodig heeft.”
“Wacht daar nog even mee”, vond Toista. “Eerst dat medicijn. Eens Seija Vania over de kaart heeft verteld zal ze Ian meteen willen vinden.”
“Je hebt gelijk”, zuchtte Katniss, haar ogen nog steeds strak op haar zoon gericht.

***


Xandrijn schrok. Voor hem lag een meer, maar hij kon niet zwemmen. Hij had echter geen keuze, hij moest erheen, anders zou de mutilant hem pakken. Aan de rand aarzelde hij even, aangezien hij niet kon zwemmen was het meer een gevaar. Maar de mutilant was een groter probleem, dus liep hij het water in zo ver hij kon. Tot zijn opluchting bleef de mutilant op het droge. Hij bleef in het water staan, hij kon geen kant uit. Ofwel moest hij terug, of hij moest het diepe in. En geen van beiden leek hem op dit moment een optie.

***


“Vania!” Vania schrok op, wie riep daar? Iets botste tegen haar op. Rue!
“Hey meisje”, zei Vania, blij om haar weer te zien. “Hoe gaat het?”
“Goed hoor, Seija, is heel lief.” Vania keek op.
“Hoi Seija”, glimlachte ze. “Hoe heb je me zo snel gevonden?”
“Een gulle gever gaf ons een kaart van de arena”, zei Seija. “Ik weet zo waar iedereen is.”
“Echt?”, vroeg Vania. “Ian ook?”
“Ja, als ik dat wil”, knikte Seija. “Maar laten we eerst even rusten, ik heb best wel honger.”
“Hebben jullie eten?”, vroeg Vania opgelucht. “Ik heb nog niks anders dan bessen gegeten.”
“Eten en water”, knikte Seija. Ze ging zitten, Rue en Vania volgden haar voorbeeld. Seija haalde wat eten uit haar rugzak en verdeelde het.

Reageer (3)

  • NEWgirlS

    dat is al een reunie nu op na ian

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    YEAH (yeah)
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ze hebben elkaar gevonden (hoera)(hoera)(hoera)(hoera)

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen