Foto bij Gouden ogen

Het vijfde deel alweer =D
Enjoy ^_^

Desiree p.o.v

Ik was blij toen ik klaar was met mezelf voor te stellen en keek even richting Mike, een bekend gezicht dat me misschien gerust zou stellen. Ik zag dat hij hatelijke blikken wierp naar de tafel naast de zijne en keek langzaam van hem naar de tafel naast hem. Het was mijn bedoeling daarna weer terug te kijken naar Mike, maar toen ik de jongen zag naar wie hij keek lukte dat niet meer. Hij was ENORM. Hij zei zachtjes iets tegen iemand, en ik keek tegen wie hij praatte. Mijn mond viel open toen ik de jongen zag. Snel deed ik deze weer dicht en keek even rond of niemand me had gezien. Daarna keek ik weer terug naar de blonde engel. Hij had blonde krullen, die tot net over z'n oren kwamen, een licht gespierd lichaam wat ik prachtig vond, en een grijzig T-shirt. Toen ik naar zijn ogen keek vergat ik even te ademen. Het waren de mooiste, bijzonderste ogen die ik ooit had gezien. Ze leken wel van goud... Niet goud als in een gouden ring, maar goud als in gesmolten vloeibaar goud. Zacht en betoverend. Hij keek een beetje bedrukt en leek zich niet goed te voelen tussen alle mensen. De gespierde jongen zei weer iets tegen hem, en hij deed zijn ogen dicht terwijl hij glimlachte. Een lief, smeltend lachje. Ik wilde bijna ''ooohw" zeggen, maar herinnerde mezelf eraan dat ik in een klas vol mensen was. Toen hij zijn ogen weer open deed, keek hij me recht aan. Ik zette een stap naar achter. Zijn blik was... Eng... Alsof hij een jager was en ik zijn prooi. Ik raakte een beetje in paniek en wist niet waar ik heen moest kijken. Opeens gleed er een kalmte over me heen. Ik wipte relaxt van mijn ene been op m'n andere en voelde totale kalmte. Ik waagde het nog een keer naar de jongen te kijken en hij keek me nog steeds aan. Maar zijn enge blik had nu plaatsgemaakt voor een zachte geruststellende blik, waarbij ik me op m'n gemak voelde. Lin was ondertussen klaar met praten en we gingen terug op onze plekken zitten. Omdat de mensen zoveel vragen hadden afgevuurd naar Lin en mij was er niet echt meer veel tijd over en zei de leraar dat we mochten doen wat we wilden. Lin keek me aan met grote ogen. 'Heb je die enorm knappe knuffelbeer gezien achterin de klas?' fluisterde ze. 'Hij is zo mooi! En dan die ogen...' Lin slaakte een zucht. Ik keek haar glimlachend aan en fluisterde terug: 'Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar die blonde engel naast hem heb ik wel zien zitten. Oh mijn god, heb je ZIJN ogen al eens bekeken? Wauw.' We draaiden ons om om naar de jongens te kijken, en zagen dat ze precies dezelfde ogen hadden. We keken elkaar aan en begonnen te lachen. Ik had dit niet doorgehad, omdat ik geen aandacht had besteed aan de grote brede jongen. De rest van de lessen voor de pauze waren simpel, niet echt speciaal. Toen de bel ging kwamen Eric en Mike naar ons toe lopen. 'Dames... Mogen we jullie begeleiden naar de kantine?' Vroeg Eric, en hij maakte een hoffelijke buiging. Ik begon te lachen en knikte. Beter bij deze twee zitten, dan de eerste pauze op je nieuwe school alleen te zitten. We liepen naar de tafel waar de jongens altijd aanzaten en zagen er al een aantal bekende gezichten. Er was een meisje dat we nog niet konden. Ze was dun, en had aardig lang zwart haar, dat in een vlecht zat. Ze had een bril op. 'Hoi,' zei ze. 'Ik ben Angela Weber. Tyler heeft me over jullie verteld. Welkom in Forks.' We gingen zitten en begonnen aan onze lunch. Ik zocht de kantine rond naar de blonde jongen uit de eerste les, en vond hem aan een tafel met meer "aparte" types. De grote jongen zat naast hem. Aan zijn andere kant zat een jongen met een volle bos koper achtig haar. Hij was slungelig en minder gespierd dan mijn engel. Naast hem zat een klein meisje met kort zwart piekhaar, ze zag er mooi uit. En naast haar, zat weer een jongen. Mooi gespierd. Zwart haar dat tot zijn schouders kwam en een beetje over zijn ogen viel. Hij was de enige op deze school die een beetje onze stijl had. Toen ik nog eens keek, zag ik dat ze allemaal de zelfde kleur ogen hadden en een krijtwitte huid. Ik stootte Lin aan, die zelf ook al aan het kijken was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen