Foto bij hoofdstuk 1

vanaf nu begin ik aan mijn verhaal ik hoop dat het goed gaat zijn.
en reageer maar hoor als je wilt .

Groetjes anneecupcake xx

Het is nog donker als ik wakker wordt.
Ik keek in het rond , ik sliep in een kleine kamer samen met Katniss en Prim.
Hun moeder voed mij al op vanaf mijn 7 de omdat mijn moeder stierf aan een ziekte en mijn vader is gaan lopen met geld van mijn moeder.
Ik had het kunnen erven want mijn moeder was rijk.
Ik heb wel een paar spullen van haar gekregen voor ze stierf.
Zoals een halsketting dat zij van haar moeder had gekregen en een peperdure jurk meer heb ik niet.
Maar als ik mijn vader tegen kom eis ik mijn geld terug.
Het is niet dat ik het erg vind om in een armer gezin op te groeien ik heb er gewoon recht op.
Ik ben het de moeder van Katniss en Prim heel dankbaar voor ze zijn echt zussen voor mij want Katniss is mijn beste vriendin.
Ik dacht ik zal maar weer gaan slapen want het is morgen een drukke dag.
Ik moet eerst nog gaan werken in de bakkerij en daarna misschien nog wat jagen en om twee uur is de boete.
Even later hoor ik in mijn droom geschreeuw Prims stem.
Ik wordt wakker en val uit het bed omdat ik zo hard verschoot.
Als ik weer over het bed klauter om te kijken wat er aan de hand is zie ik Prim in Katniss haar armen.
Wat is ? vroeg ik.
Ik had een nachtmerrie Mady over de boete dat ik mee moet doen zei Prim.
Maar Prim toch dit is de eerste keer dat jij kan meedoen en er zijn zoveel kinderen hier in district 12 je hebt echt weinig kans dat je naam wordt getrokken weet ik zeker zei ik .
Echt? keek Prim mij aan met groten ogen.
Echt waar ga maar slapen wij zijn bij je dan gebeurt er helemaal niks zei ik.
Prim knuffelden mij en ging in bed liggen.
Bedankt je bent echt goed in mensen gerust te stellen en ja moet ik bescherming rond het bed maken dat je er volgende keer niet uitvalt zei Katniss.
We begonnen alle bij de lachen.
Nee nee hoor ik zal er volgende keer wel op letten zei ik .
Katniss wil je nog een liedje zingen vroeg Prim
Heel graag Prim zei Katniss
Ze begon te zingen en Prims mooie kleine oogjes gingen stilletjes toe.
Het leek dat ze van de wereld was weg val alle zorgen.
Even later dommelde ik ook in een diepe slaap.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen