‘It seems only the old are able to sit next to one another and not say anything and still feel content. The young, brash and impatient, must always break the silence. It is a waste, for silence is pure. Silence is holy. It draws people together because only those who are comfortable with each other can sit without speaking. This is the great paradox.’
Zayn las de woorden alsof hij ze zelf geschreven had, met een kalme, diepe stem.
May zocht met haar hand over de lakens van het bed en vond de zijne. ‘Dat is prachtig en honderd procent waar.’
Ze schrok kort toen ze plotseling Zayns lippen op de hare voelde. Heerlijk zacht en vol. Haar vingers gingen langs de lijnen van zijn gezicht en voelden dat Zayn zijn ogen gesloten had, terwijl zijn hand zich in haar haar krulde.
‘The Notebook is altijd al mijn favoriete boek geweest,’zei ze weer toen ze zich los had gemaakt uit hun zoen.
‘Het is inderdaad een mooi liefdesverhaal.’ May voelde hoe Zayn zich achterover liet vallen op het hotelbed. Zijn hand streek over haar onderrug, terwijl zij in kleermakerszit bleef zitten.
Ze voelde zich ontzettend gelukkig. Alsof haar leven van een matig zesje naar een tien plus was gegaan. Ze werd omringd door mensen waar ze gek op was en een goede vriendschap mee op had gebouwd. Elke dag hoorde ze nieuwe verhalen en nieuwe geluiden, die haar een plezier deden. En elke morgen opnieuw ontmoette ze de mooiste stem die haar leven had verrijkt. De jongen die haar leerde te leven als een volwaardig mens. De jongen die haar in haar waarde liet, maar liet opbloeien door zijn eigen charismatische persoonlijkheid en wereld.
‘Ik heb wel eens gedacht dat het leven oneerlijk is,’begon May zachtjes. Ze vernam dat Zayn luisterde door de reactie in zijn lichaamstaal. ‘Ik vroeg me elke dag af waarom de dingen zo waren als ze waren. Ik had nooit gedacht dat er voor mij iets goeds was weg gelegd. Ik heb geen talenten en heb weinige mogelijkheden om iets te betekenen in deze grote wereld. Maar jij, Zayn.. Jij bent als een geschenk, als een droom.’ May glimlachte voorzichtig, niet wetend hoe hij op deze woorden zou reageren. Misschien waren ze te zwaar en te diep om onder woorden te brengen. Misschien zouden ze hem af schrikken.. Maar ze wist dat ze het moest zeggen.
Ze voelde hoe Zayn weer rechtop was gaan zitten, dicht naast haar.
‘Ik heb in mijn leven alleen mijn eigen steun en kracht gekend. Ik had mensen om mij heen maar moest op mezelf vertrouwen. Anderen probeerden mijn ogen te zijn, maar tevergeefs. Maar nu ben ik hier, in Parijs, in een hotelkamer met een jongen, waarvan ik weet dat hij prachtig is. En die is hier met mij. Die leert mij het leven op zo’n andere manier kennen.. Dat ik elke dag weer dankbaar ben. Voor die kans, deze wens die in vervulling is gegaan. Maar ook zo dankbaar voor jou.’
‘Sst,’suste Zayn haar. Ze voelde hoe zijn hand over haar rug streek, over haar schouders, haar dicht tegen hem aantrekkend. Geborgen en veilig in zijn armen.
Ze legde een hand op zijn borst en voelde zijn hart kloppen, en wanneer ze zich concentreerde hoorde ze hoe het ritme van zijn hart hetzelfde was als de hare.

©AAH

Ondanks dat ik ziek ben, toch nog het op 1 na laatste hoofdstuk.
Super bedankt voor jullie steun & lieve woorden <3

Reageer (9)

  • periphery

    Ik weet niet waarom, maar ik heb tranen in mijn ogen gekregen door dit hoofdstuk. May is zo'n fantastisch meisje, een regelrechte inspiratie voor mij, voor iedereen op deze hele fucking wereld. Jij hebt niet alleen een personage in een verhaal gecreëerd, meid, jij hebt een hele persoonlijkheid gecreëerd. En die persoonlijkheid heeft mij in het laatste halfuur waarin ik deze hoofdstukken heb gelezen, geleerd dat het leven mooi kan zijn als je omringd bent door mensen die van je houden. En ik heb zulke mensen in mijn omgeving. Na het lezen van deze hoofdstukken en de kennismaking met May kan ik je zeggen dat ik me opeens bijzonder dankbaar voel voor alles wat ik heb en voor iedereen die naast mij staat wanneer ik hulp nodig heb. Ja, dit zijn erg diepzinnige woorden zo laat op de avond, maar je hebt me echt heel hard geraakt met dit verhaal. Het is zo mooi.
    Dank je. Echt waar, dank je. Je hebt iets prachtigs gedaan.

    1 decennium geleden
  • Involved

    Hoewel het twee weken duurde voordat ik deze hoofdstukje kon lezen vind ik ze prachtig
    Ik probeer naar woorden te zoeken om uit te leggen wat ik van dit verhaal vind, maar die woorden zullen altijd te kort schieten
    Xx (beterschap )

    1 decennium geleden
  • feminist

    Breathtaking, dit verhaal. Aan de ene kant jammer dat ie bijna afgelopen is, maar aan de andere kant goed. Dan eindigt het ten minste goed :3

    1 decennium geleden
  • MCourtois

    Wat? Het één na laatste hoofdstuk? Noww :c

    1 decennium geleden
  • Aplin

    Jammer dat het verhaal dan alweer bijna is afgelopen, maar ik denk wel dat je het hier op een volwaardige manier kunt afsluiten. Je rekt het tenminste niet uit waardoor het saai zou kunnen worden. Al betwijfel ik of dat wel mogelijk is met een talent als het jouwe. Dat bewijs je ook met dit hoofdstuk weer. Echt prachtig. <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen