Foto bij If you believe - 2

Na 2 lange en vermoeiende lesuren met stomste klas die je je kan voorstellen is het eindelijk pauze. Ik loop meteen naar onze plek waar mijn beste vriendin en ik elke pauze afspreken: de toiletten. Een vrij rare plaats, ik weet het. Maar het is een vrij grote speelplaats en het is moeilijk om elkaar terug te vinden. En ook gewoon omdat ik een kleine blaas heb en elke pauze naar de wc moet. Omdat Nel er nog niet is, ga ik snel al naar de wc, voor ze mij weer ging plagen met mijn bijnaam: 'Boertje blaas'. Het is echt een stomme bijnaam. Ze gaf me die bijnaam gewoon omdat ik af en toe een boertje laat en veel naar de wc moet. Stomme reden, vind je niet?
Wanneer ik uit de wc kom, zie ik Nel met een grote glimlach, zoals altijd natuurlijk, naar mij kijken. Ik bereid me voor op haar geplaag terwijl ik naar buiten ga. Maar deze keer zegt ze mijn bijnaam niet. Ze staat daar gewoon te staan en te lachen als een idioot. Soms vind ik haar echt wel een beetje té vrolijk hoor. Of ik ben gewoon te serieus, kan ook altijd. Ze heeft haar joepie vast op de pagina met one direction nieuws. Nel komt naar mij toegelopen en roept dol enthousiast: "Phaedra, dit MOET je zien!". "Oh wow, je kent mijn naam nog", zeg ik vol sarcasme. Ze lacht flauwtjes en gaat verder met haar fantastisch nieuws. Ze toont haar joepie en begint haar uitleg: "Kijk, ze houden een wedstrijd voor een meet en greet met de jongens!". Ik kijk verwonderd naar het artikel en dan naar haar. "Je denkt toch echt niet dat wij dat gaan winnen zeker?", vroeg ik vol ongeloof. Ze kijkt me verbaasd aan en ze zegt snel: "Wie niet waagt, niet wint he Boertje blaas!". Wat heb ik toch zo'n hekel aan die naam. Voor ik nog maar iets kan zeggen over de bijnaam of de wedstrijd, gaat het vreselijke geluid van de bel al. Nel stapt naar me toe en knuffelt me dood. Nadat ik de knuffel overleefd heb, spreken we af aan de schoolpoort, zodat we alles over de wedstrijd kunnen bespreken. Voor de eerste keer vandaag heb ik echt zin in de woensdagnamiddag!

Hope you like it :) Reacties, abo's en kudos maken me echt heel blij *hinthint* en dankje als je mijn verhaal leest xx

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen