Foto bij Sprookjez

Hey, zoals jullie miss al hebben gelezen heb ik het nu best wel zwaar. Ik hoop snel verder te kunnen maar niets is zeker.

‘Spreek Merlin’, beveelt de koning. Gespannen wacht Arthur af wat zijn dienaar te onthullen heeft. Maar het blijft stil.
Arthur stompt Merlin in de hoop hem aan de praat te krijgen.
‘Ik. Ik kan niet geloven dat zij uit vrije wil moord’, perst Merlin eruit.
Vol ongeloof staart Elenora hem aan. Haar mond verontwaardigd opengevallen. Hij beloofde haar te helpen!
‘Toch lijkt zij daar van overtuigd te zijn’, voegt hij toe.
‘Kom op’, denkt zij. ‘Laat mij niet in de steek!’
Langzaam nadert hij haar. Merlin brengt zijn hoofd dichterbij.
‘Laat mij dan vaarwel zeggen’

'De gevangene is hier!', verkondigt een bewaker die Joseph naar binnen schopt.
Net op tijd om te zien hoe Merlin zijn afscheidzoen geeft. De beelden die vrijkomen zijn zo ondoorzichtig. Hoe de twee zachtjes elkaar loslaten. Merlin die haar peinzend aankijkt. Wat het meisje Merlin liet zien is anders. Geen zoete beelden. Nee, wat haar lippen hem toefluisteren is vernietiging. De scene van een geliefde, brandend vuur dat over water loopt, een kooi. Huilend achter de trailies zit zij daar gevangen. Het meisje wat hij alles zou geven. Diegene die hij zal verliezen...
Hij wil het maar niet geloven. Het kan niet, het mag niet. Waarom laat zij hem dit zien? Gevaarlijk lichten de tijgerogen op. Doet zij dit expres?
'Nee! Ze is van mij!', wordt er plotseling geschreeuwd. Iedereen aanwezig kijkt op naar Josh.
'Ze was jouw nichtje', zegt Arthur verward. Zijn zwaard tikt zachtjes tegen zijn been terwijl hij zijn armen brutaal over elkaar heen gooid.
'Ik houd van haar'
'Zie je wel', denkt Elenora en het valt duidelijk van haar gezicht af te lezen. 'Hij verkeert onder een spreuk! Vraag het hem zelf maar! Hij heeft mij gezoend'
'Elenora', buldert de koning. 'Je vergeet dat je moet wachten totdat de koning jou het woord geeft voordat je dat soort uitspraken doet'
'Oh sorry mijnheer', mompelt ze nog maar niemand luistert.
'Nu, Joseph, is dat waar?'
'Ja, maar...', roept Joseph.
Elenora kijkt hem nijdig aan. 'Geen maar!', wil ze zeggen, maar woorden ontbreken. Merlin snoert haar de mond.
Zwijgend kijkt Josh het stel aan. Zijn Nora heeft hem verraden. Terwijl hij bezig was met haar leven te redden, geeft zij haar liefde aan Merlin. De heks.
Maar hoe kon zij het weten? Tot gisteravond heeft hij zijn liefde voor haar geheim gehouden. Al die tijd moesten zij doen alsof zij familie waren. Toch was het duidelijk. Na alles wat hij voor haar gedaan heeft zou zij alsnog makkelijk door kunnen hebben gehad hoe hij over haar dacht.
'Is dat de manier waarop je mensen betovert?', wilt de koning van Elenora weten.
'Ja', knikt zij vlug.
'Dus Merlin verkeert ook onder jouw betovering', merkt Arthur op. 'Niet de meest betrouwbare getuige'
'Daarom kwam hij altijd 's nachts langs', gilt Elenora die zich uit Merlins greep heeft verlost.
'Hij deed in elk geval... vreemd', bekent de prins. Merlin schudt zijn hoofd. Ondertussen probeert hij Elenora in toom te houden.
Uther haalt diep adem. 'Ik weet genoeg. Wachters, neem haar mee', beveelt de koning.
Twee grote mannen halen haar weg bij Merlin.
'Haal de beul. Het is bekend welke straf er staat op hekserij in mijn koninkrijk'
De deuren sluiten zodat zij gelijk uit zicht verdwijnt. Daarna laat de bewaker Josh los. Met een smak belandt hij op de grond.

Reageer (2)

  • Stage

    Pour Josh!

    1 decennium geleden
  • Basim

    Oh:O
    Maar arme jij. Ik hoop dat het snel beter gaat!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen