Foto bij De 100e Hongerspelen - 80

Nadat iedereen gegeten had, deelde Jillana de volgende bevelen uit. “Tim, jij blijft op wacht. De anderen komen mee. Neem genoeg eten mee voor een hele dag. Odette, de kaart.” Odette was blij dat zij en Tim de enigen waren die goed met de kaart overweg konden. Met z’n vieren vertrokken ze.

“Odette, wie is er in de buurt?”
“Dat meisje uit tien, het dichtste bij, naar het westen”, wees Odette. “En iets verder, maar dan naar het zuiden, zit dat kind uit zes, maar dan moeten we oppassen want de vader en die gast uit elf zitten in de buurt, samen.”
“Waar is die gast uit twaalf?”
“Een heel eind uit de buurt, samen met zijn vriendin, die kleine Rue en de vrouw uit zeven.”
“Hmm, dan splitsen we op. Beweegt dat kind uit tien?”
“Nee, momenteel niet.”
“Goed, dan gaan Parel en ik haar achterna. Adan en Odette grijpen die meid uit zes, en dan komen jullie terug naar ons.”
“Akkoord”, knikte Adan.
“Oh, en Adan, hou haar in de gaten.”

***


“Goeiemorgen”, geeuwde Xandrijn, toen Andrew de tent uit kroop. “Goed geslapen?”
“Jij bent ook goed wakker”, grinnikte Andrew.
“Ja, nou, ik heb nog niet veel geslapen sinds we in de arena zitten.”
“Dan kruipen we vanavond vroeg onder de wol, maar je weet dat te lang slapen gevaarlijk kan zijn in de arena. Heb je al iets gegeten?”
“Enkel wat je had klaargelegd voor de nacht.”
“Haha, neem dan nog maar wat, ik heb alles verdeeld over de twee rugzakken zodat we ongeveer even veel hebben, moesten we elkaar verliezen.”
“Bedankt maat”, glimlachte Xandrijn.

***


“Waarom, vader?”, vroeg Adriënne voor de zoveelste keer. “Waarom moet ik juist nu bij de spelmakers?”
“Omdat ik dat wil.”
“Waarom nu?”, drong Adriënne aan. “Je had het al zo lang eerder kunnen doen, en net nu met de laatste Spelen…”
“De laatste Spelen? Ik dacht het niet. De spotgaai heeft zich niet aan de afspraak gehouden, dus hoef ik dat ook niet te doen. We gaan gewoon lekker nog jaren verder.” Hij liep de keuken uit, Adriënne verbijsterd achterlatend.

Reageer (4)

  • NEWgirlS

    hoezo wat heeft de spotgaai verkeerd gedaan ?

    1 decennium geleden
  • Eef95

    @ Kimberley24
    Ik vind Mutlanten een goed dreigement!
    Dat zal hem leren

    snel verder

    PS: Welk deel van de afspraak heeft ze dan precies niet gevolgd?

    1 decennium geleden
  • Louriox

    Oh, da's gemeen ;(

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    VALSAARD
    STUURT MUTILANTEN OP SNOW AF
    IK EHH *zoekt goed dreigement* EHH IK
    weet geen goed dreigement
    JE MOET VERDERGAAN OK.
    HUILT.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen