Ik staar uit het raam van het kasteel over de velden van de boeren. Iedereen is hard aan het werk. Ik zucht en sta op van de stoel. “Jake?” meteen komt de jongen de kamer in gestapt en kijkt hij me vriendelijk aan. “Ah daar ben je. Kun jij Zayn en Louis naar hier brengen?” “Ja heer.” En Jake loopt de kamer uit. Dat is nu het voordeel van zoon van de koning te zijn. Je hoeft nooit zelf te lopen. “Hejj Liam, jij riep ons?” zegt Louis terwijl hij binnenkomt. “ja, ik heb een idee om iets te doen.” Zeg ik terwijl ik terug naar buiten staar. “Wat dan?” vraagt Zayn. “Zie je al die werkende boeren?” vraag ik terwijl ik naar de velden wijs. “Ja.” Zegt Zayn. “Zullen we met ze gaan praten?” zeg ik met een arrogante lach. Meteen snappen ze waar ik naar toe wil en beginnen ze te lachen, we vernielen graag dingen, dus natuurlijk weten ze wat ik van plan ben. “Dus ik zie jullie zodadelijk beneden. Beide jongen knikken en stappen de kamer uit. Zayn en Louis zijn ridders zoals elk kasteel er wel heeft, ik ben er ook een. Eerder hoofdridder, maar het is een ridder. De meeste vinden ons maar arrogant, maar daar moeten ze maar mee leren leven. “Jake?” weer komt de jongen de kamer in. “Ik wil dat je mijn rijkleren pakt en klaar legt, en oh ook mijn paard zadelt.” De jongen knikt en loopt naar mijn kast terwijl ik mijn t-shirt uittrek.

Een paar minuten later sta ik beneden met mijn paard te wachten op Louis en Zayn die er nog niet zijn. Ik zie hoe een boer naar me toeloopt. Het is een oude man die voor mijn neus stopt en buigt. Ik knik als teken dat hij mag praten. “Heer, ik wil u iets vragen?” Ik zucht. “Zie je niet dat ik bezig ben?” de man knikt en draait zich om en stapt weg. “Wat wou hij?” hoor ik Louis naast me zeggen. “geen idee, die boeren moeten maar eens leren dat wij niet voor hun springen.” Zayn lacht. “Weet je door jouw idee kan dat best nog wel goed komen, dan zullen ze het wel heel snel begrijpen.” Ik lach en kijk naar de oude man die richting een veld een beertje verder loopt. “Hem eerst.” Met zen drieën volgen we de oude man richting zijn veld. “Niall, Harry.” we horen hem luid door het veld roepen. We zien hoe 2 jongens naar hem toe komen. 1 met prachtige bruine krullen, en 1 met blond haar. “Heb je het aan de ridders gevraagd?” hoor ik de blonde zeggen. “Nee, hij is te druk bezig.” “Maar die ratten maken alles kapot, zij zijn de enige die die stomme beesten hier weg krijgen.” Zegt die met de krullen terwijl hij zich omdraait. “Zullen we ze uit het veld jagen?” zegt Zayn. “Die ratten he.” Ik knik en binnen een aantal seconden lopen we door het veld met de paarden. “Die kan zijn opbrengst wel vergeten.” Hoor ik Louis zeggen. We rijden verder, een spoor van vernieling op het veld achterlatend.

De eerste hoofdstukjes zijn altijd wat minder toch? Ik hoop dat het jullie toch een beetje bevalt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen