Foto bij 011 Elvyne de Elementa

COmments?? Abo??? Kudo???

Mister Magic en ik zaten in de stoelen van het weeshuis Zwam, om nog een meisje op te halen, Fay lè Animalia. Het meisje kwam binnen, en keek raar en verbaasd naar Mister Magic mij, toen ze te horen kreeg dat ze geaddopteerd werd. Ik lachte vriendelijk naar haar, om te bewijzen dat ze niet bang hoefde te zijn. Ik zie dat ze snel naar boven gaat, om haar koffer in te pakken. Mister magic en ik lopen naar buiten. 'Mister Magic, wat is er zo raar aan onze namen, geef me anders alleen een hint, het is een van de regels.' Ik keek hem aan, en hij lachte. 'Nou, daar heb je helemaal gelijk in, en de hint...' Ik keek hem verwachtingsvol aan, bijna smekend. 'Het gaat om de betekenis van de namen, maar die kun je samen met zometeen je 2 zusjes opzoeken, in Casa Maigc. Ik dacht na, onze namen hè, wat is er met onze namen, Elvyne, Fay en Aine, ik weet niet goed wat die namen betekenen. Ik loop naar de auto, en ga achterin zitten, kort daarna komen Mister Magic en Fay er ook bij zitten, en ik merk dat MIster Magic Fay de 3 regels heeft uitgelegd. Mijn gedachten dwalen snel weer af naar de namen, nu de achternamen nog, Elementa was volgens mij de elementen, lè Animalia dieren, en Flora planten. 'Mister Magic.' vraag ik. 'Ik weet wat onze achternamen betekenen, maar niet onze voornamen.' Fay mengt zich ook in het gesprek. 'Hoezodan, wat is er met onze achternamen Elvyne.' Ik richtte me tot Fay. 'Nou, Mister Magic zei tegen mij dat hij ons had gekozen door onze namen, de volledige namen. En nu ben ik erachter wat onze achternamen betekenen, dat is makkelijk, de elementen, de dieren en de planten, ik weet alleen niet wat onze voornamen betekenen, Elvyne, Fay en Aine, het meisje wat we nu gaan ophalen heet trouwens Aine Flora.' Fay kijkt me verbaasd aan. 'Wat is er Fay?' Ze herstelde zich. 'Ik ben verbaasd dat je zoveel kan denken, en dat ook nog zo goed kan verwoorden, in 2 zinnen.' Ik zuchtte, dat was niet de 1e keer dat ik dat hoorde. Ik legde het uit. 'Nou, bij mij is het zo, dat ik mijn achternaam waar maak, ik hou van de elementen en ik heb net bij mij in het weeshuis gezien dat ik ze perfect kan combineren.' Fay dacht even na. 'Wat zijn de elementen ook al weer? Ik vergeet ze steeds.' Ik lachte. 'Dat is best makkelijk, er zijn er oorspronkelijk 4, aarde, water, lucht en vuur, maar ik doe aan de 5 wicca elementen, aarde, water, lucht, vuur en geest, dus daarom denk ik ook zo veel, lijkt me.'
'Hey ja, dat klopt. En Elvy, mag ik je zo noemen?' Ik knikte. Het is raar, mijn achternaam betekend dieren, en ik hou van dieren, en ik ben streng vegetariër, ik heb net nog een muisje gered van hoge hakken en gegil.'
Bij die uitspraak keek ik verbaasd naar Mister Magic, die zat in zichzelf te lachen. 'Wist je dit, Mister Magic?' Ik keek hem bijna boos aan, waardoor hij nog meer moest lachen. 'Niet zo boos kijken, Elvy, ja ik wist het, niet zeker natuurlijk, maar ik vermoedde het wel, en ook daarom heb ik jullie gekozen, maar hou er nu even over op, ik leg het in Casa Magic uit.'

Reageer (1)

  • annoesginny

    mooi geschreven meid ik ben benieuwede wie het volgende meisje is
    ik kan sorry niet mee helpen heb het te druk met mijn eigen verhaar en ik heb er ook nog een samenmet een vriendin die hebben we hier nog niet geplaats maar misschien zetten we hem hier ook nog een keer op xx annoesginny

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen