Foto bij De 100e Hongerspelen - 89

“Zo, wat is het plan?”, vroeg Selm.
“Een kamp zoeken”, zei Ian. “Seija weet misschien wel een goede plaats, toch?”
“Ja, een eindje verderop zijn rotsen, waarschijnlijk met grotten in, naast een beekje en vlakbij het bos.”
“Dan gaan we daarheen”, knikte Kayla. “Hoe ver is het, Seija?”
“Volgens de kaart geloof ik nog wel een paar uur, maar we kunnen er denk ik nog voor de avond zijn.”
“Kaart?”, vroeg Selm en Kayla tegelijk. Seija glimlachte en toonde hen de kaart.
“Wow”, zuchtte Selm. “Dus je ziet ook wie waar is?”
“Ja”, knikte Seija. “Maar de beroeps hebben er ook zo een.”
“Oppassen dus”, besloot Kayla. “Kan je zien van wie dat kanon daarstraks was?”
“Niet van de beroeps in elk geval”, Seija bestudeerde de kaart. “En van onze groep leven verder alleen dat meisje uit zes en Xandrijn nog.”
“Dan was het Andrew”, zei Ian zacht. “Arme Romina. Het moet vreselijk zijn voor haar als ze straks haar vader in de lucht ziet.”
“Ze weet het al.” Seija staarde naar de kaart. “Andrew was vanochtend nog samen met Xandrijn, en nu is die samen met Romina.”

***


“Wil je wat eten?” Xandrijn deed zijn best om Romina iets anders te laten doen dan huilen. Het meisje schudde haar hoofd. “Drinken dan?”, probeerde hij, maar hij wist op voorhand dat het niets zou uithalen. “Romina, ik, ik begrijp dat je heel veel verdriet hebt nu, maar we moeten echt verder. Straks staan de beroeps hier weer en dan zullen we moeten vechten.”
“Nee”, snikte het meisje. “Ik wil dood.”
“Wat?”, schrok Xandrijn. “Nee, Romina, dat laat ik niet toe”, zei hij streng.
“Jawel! Dan, dan ben ik weer bij papa, en mama, en oma en opa en …”
“Romina, kijk me aan.” Xandrijn nam haar kin vast en dwong haar zo hem aan te kijken. “Je vader wilde jou redden. Hij wil dat jij hier levend uitkomt. En daar zal ik voor zorgen ook. Hij heeft mijn leven gered, en nu zal ik het jouwe redden.”
“Nee! Je kent papa niet! Hij zou me nooit alleen laten!” Ze trok zich los.
“Ik heb hem niet lang gekend, Romina, maar ik weet wel dat hij er alles voor wilde opgeven om jou hier uit te halen. En hij heeft je niet alleen gelaten, hij heeft mij gesmeekt om voor jou te zorgen als hem iets zou overkomen. En dat zal ik doen ook.” Romina antwoordde niet meer, ze huilde alleen nog. “Kom”, Xandrijn stond op. “We gaan hier nu weg.”

Reageer (4)

  • Eef95

    (huil)(huil)(huil)

    snel verder

    1 decennium geleden
  • wildheart

    zielig.
    Maar, dat zijn heel de Hongerspelen...
    Hopelijk vinden ze de rest snel!

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    aaaaawh arme romina, ze heeft haar vader verloren, maar moet haar verdriet ven negeren...
    snel verder ;)

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    zielig!(huil)
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen