Foto bij Chapter one - Tasha Grace Reynolds.

I used to be like the rest. I used to smile, to be a child, to be free. Now I'm nothing more than an emotional wreck.

Regen valt met bakken uit de hemel. De lucht is grijs van de wolken. Een zucht verlaat m'n lippen als ik naar buiten kijk. Ik voel Sarah's lichaamswarmte en ik kijk hoe ze vredig in slaap in gevallen. Een glimlach vormt zich om m'n lippen en ik kijk weer naar buiten. Vroeger woonde mijn ouders, mijn jongerge zusje Sarah en ik nog gewoon in het zonnige Melbourne. M'n leven was best oké, al zeg ik het zelf. Maar toen m'n vader een baan in Holmes Chapel had aangeboden kreeg kon ie natuurlijk niks anders dan het bod te accepteren. Het zal goed komen, Tasha had m'n vader gezegt. Natuurlijk ben ik blij voor m'n vader maar nu het echt wordt begin ik nog best zenuwachtig te worden. Wat als de nieuwe kinderen in m'n klas me niet aardig zullen vinden? Gelukkig kon ik altijd steunen op m'n trouwe vriendinnen Ryder, Kelsey en Julie. En natuurlijk m'n lieve vriendje Danny. Ik keek naar de regen en ik zet m'n Ipod op ''shuffle''. Fix You van Coldplay komt eruit en ik glimlach. Dat liedje was altijd al 1 van m'n favorieten liedjes geweest. De auto stopt voor een groot wit stenen huis en ik maak Sarah voorzichtig wakker. ''Saar, wake up. We're here.'' fluisterde ik. Sarah en ik lopen snel naar de voordeur en we kijken hoe onze vader de sleutel in het slot steekt. 1 voor 1 stoppen we de grote hal in en ik kijk even om me heen. Best mooi huis. Ik loop naar m'n nieuwe kamer en ik zie dat m'n gitaar er al staat. M'n gitaar, m'n leven, m'n passie. Muziek is een van mijn passies. Dat staat vast. ''Tasha, ga even wat eten te halen bij de bakker met Sarah, oké?'' De stem van m'n moeder galt door de hal en ik rol met m'n ogen. Eenmaal buiten wacht ik op Sarah. Mijn Sarah. M'n zusje heeft bruine ogen, blond haar en als ze glimlacht, glimlacht iedereen. Tot tegenstelling van mij. Ikzelf heb bruin krullend haar, felblauwe ogen en wat sproetjes op m'n gezicht. Sarah en ik lopen snel naar de bakkerij en de geur van vers brood dringt m'n neus binnen. Hmm.. Heerlijk. Ik loop naar de toonbank en ik zie hoe Sarah een jongen geïnterreseerd aankijkt. ''Ga maar.'' vormen m'n lippen en weg is Sarah. Ik wacht geduldig tot een jongen met bruine krullen en groene ogen m'n bestelling opneemt. Hij ziet er niet slecht uit, best schattig eigenlijk. Helemaal verdronken in z'n ogen merk ik niet dat ie de broden al klaar heeft staan en beschamend glimlach ik. ''Dankje.'' Ik zei het m'n Australische accent en ik beet zacht op m'n lip. ''Graag gedaan. Maar, wacht. Kom je uit Australie of zo?'' De jongen die blijkbaar Harry heet zegt het in een diep Brits accent. Dat accent, die krullen, die ogen, die glimlach. Just wauw. Na een tijdje zitten we al snel aan een tafeltje te praten en ik kijk naar m'n mobiel. Oeh een berichtje van Danny. De grote glimlach die m'n lippen vormen is al snel weg. It's over staat er met grote letters in het berichtje. M'n ogen vullen zich in m'n ogen en ik slik het vreselijke gevoel weg. ''Is everything alright, love?'' Ik hoorde zachtjes Harry's vraag en ik knik snel. ''Eh ja. Ik denk dat ik maar eens moet gaan. Voordat het weer gaat plenzen. Hier is m'n nummer in het geval dat. Sarah kom.'' Harry bebuusd achterlatend loop ik naar buiten. Wauw, wat een goed begin van m'n nieuwe leven. Met een verdrietig gevoel loop ik naar huis om vervolgens ook nog zeiknat te worden geregend.


Eerste hoofdstukje! Hopelijk vinden jullie het een goed stukje. Echt bedankt voor alle aardige comments. En voor de mensen die zeggen dat ik de film kopieer: Ik kopieer alleen 1 stukje en de titel want ik schrijf dit verhaal om een belangrijke reden. Dat leg ik later wel uit. Please leave your opinio and thank you xoxo.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen