Foto bij H46

:)

Ik leg mijn armen op mijn tafel en op mijn armen leg ik mijn hoofd. Een mooi stapeltje. Gym ging als in een flits voorbij, het was een leuke les we gingen verspringen. Nu zit ik weer bij Volkkennis, bij lange na niet mijn leukste vak. Het saaiste kan nog wel.
Onze lerares komt binnen met een stapel papier, ze gaat toch geen proefwerk afnemen? Ik bijt gefrustreerd op mijn lip.
'Vandaag neem ik een proefwerk met jullie af, ik wil weten wat jullie in mijn voorgaande lessen hebben geleerd.' Dammn.
Soepel loopt ze tussen de tafels door en legt overal met een grote grijns dikke pakketjes blaadjes neer. Dan gaat ze op haar stoel zitten en knijpt ze haar ogen tot spleetjes.
'Begin maar.' Haar ogen houden het hele tafreel in de gaten voor het geval dat iemand wil spieken. Ik begin, ik sla blaadje één open.

1. Welk volk is het trotste volk?
Urgals
2. Welk volk heeft de grootste populatie in Alagaësta?
Mensen.
3. Hoe heten de bergen waar de dwergen wonen?
BeorBergen.
4. Hoe heet de belangrijkste rivier van Alagaësta?
De Ramr.
5. Welk eiland van Alagaësta behoorde vroeger aan de rijders?
Vroengard
6. Welk volk leeft in Du Weldenvarden?
De elven.


En zo gaat het door. Na een half uur ben ik nog niet eens halverwegen. Gapend leg ik mijn kin op het blaadje en ga verder.

'Dit was een stomme les!' Trisa probeerd netjes te blijven.
'Noem het gerust een shit les, van mij mag het.' Mijn tong likt even langs mijn lip.
'Naja, een gelukje voor jouw dat we hierna nog alleen maar oude taal en geschiedenis hebben, en volgens mij vind je die twee vakken wel leuk.' Trisa glimlacht.
'He, mensen, wacht!' Nicos rent ons achterna, omdat hij papiertjes naar de lerares gooide onder ons proefwerk moest hij even strafwerk maken.
'Hoi Nicos, hoe ging je strafwerk?' Trisa glimlacht naar hem. Nicos kijkt naar mij.
'Goed hoor, ik moest al haar puisten uitknijpen.' Hij trekt een raar gezicht.
'Haha, vast,' ik glimlach ook naar hem, nu glimlacht hij ook terug.
'Ja, grapje. Ik moest hondert keer "Niet gooien met papier" opschrijven. Máár ik gooide niet, ik gebruikte magie.' Hij geeft me een knipoog. Ik lach.

Na deze drie uur zitten we gezellig in de eet zaal, War komt naast ons zitten.
'Het was een stom examen, Oilviha had moeite met het parkoer,' ze kijkt sip en klopt een paar keer bemoedigend op Oilviha's schouder.
'Ik kon er niets aan doen, de leraar maakte me zenuwachtig...' Oilviha's stem klinkt sip in mijn hoofd.
'De volgende keer beter,' zegt Sji die naast haar gaat zitten.
'Jup,' Mulk geeft om War Sji een hight five,'Je hebt trouwens de geweldige gym les gemist, we gingen zwemmen.' Ik ben jaloers, zwemmen, maar verspringen was ook wel leuk.
'Oh,' kreunt War,'Dit was echt een stomme dag!' Ergens ben ik het met haar eens, vooral Volkkennis was stom.
Dan gaat de gons, die geeft aan dat we naar onze volgende les moeten.

Reageer (1)

  • dineniel

    ik zou ook wel een gons in plaats van zo'n irritante bel willen op school
    dat is eens wat anders

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen