Dierendag komt eraan! Verzorg je wolf dus maar extra goed!xD
normale pov (Evelien)

Ik werd wakker. Dromen? Schijn bedriegt! Ik was nog altijd hier, op deze nare plek. Kon ik maar echt met de wolven meegaan. Maar het was heerlijk, dat kon ik niet ontkennen, om zo mooi te dromen. Alice wou dit vast weten! Dankzij haar had ik gedroomd! Een seconde van vrijheid, maar ik zou het nooit vergeten! Nooit, nooit, nooit! Enthousiast klom ik uit mijn bed. Rennend kwam ik aan bij Alice, die geheel bedekt was met dekens.
"Alice, Alice!", ik schudde haar arm, in de hoop dat ze wakker zou worden.
"Mwa... wat is er? Ow, Jasper, Jasper!", ze draaide zich nogmaals om.
"Jasper?!? Alice! Wakker worden! Ik heb een DROOM gedroomd!"
"Wat?", Alice schoot omhoog.
"Eindelijk", ik zuchtte.
"Heb je gedroomd?", vraagt Alice.
Hevig knik ik.
"Vertel"
"Wolven, er waren wolven, ik rende met ze mee, door het gras, de koele avondlucht. De wind door mijn haren. Heerlijk, zo puur!"
"Wow, klinkt mooi"
"En dat alles heb ik aan jou te danken!", ik sloeg mijn armen om haar heen.
"Weet je? Ik heb ook gedroomd"
"O... waarover"
"Weer over die toekomst. Er was een prachtige blonde jongen...", vertelde Alice dromerig. Haar lippen vormen een klein lachje. In het maanlicht luister ik naar het wonderlijke verhaal.
Met de eerste zonnestraal verdween onze rust. Langzaam maar zeker werd iedereen wakker. Een nieuwe dag, vol grijsheid, pijn en kou. Waarom kon het niet gewoon nacht blijven. Dan kan ik dromen, dromen over een mooiere wereld en luisteren naar de verhalen van Alice.

Reageer (2)

  • Spekkie

    Mooi!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • ariya

    super!!
    snel verder
    X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen