Foto bij Hoofdstuk 8. Narama

Nom nom nom.

door: De geweldige Jette
Over: kijk naar de titel _-_

Langzaam liep ik langs de hokken. Een spuug lelijke hond met zwemvliezen maakte een vreemd blaffend geluid naar me. Ik zakte neer voor een kitten. Hij was zwart met witte sokjes, ook had hij twee grijze vlekjes op mijn rug. Ik vind hem wel schattig. Net toen ik zag dat hij ver van de rest aflag hoorde ik een jonge vrouwe stem ' hij is verstoten door zijn moeder. Er is maar één zusje die hem soms op komt zoeken.' Zeggen. ' welk soort is ie?' 'een halve Atlanta' 'wat is een Atlanta? Ik ben niet bekend met tover dingen...' Zei ik verward. 'in de dreuzel wereld staat hij bekend als de Europese korthaar' 'oh, oke. En de andere helft?' 'Evaxon. Zie je die grijze vlekjes op zijn rug? Dat zijn vleugels.' Zegde ze uit. ' zijn ze.. Zijn ze aardig? Ik bedoel, zijn ze niet agressief?' 'Evaxon zijn geweldig aardige dieren. Die krabt alleen als je hem echt pijn doet.' Zei de vrouw. Ik bekeek de kat nog één eens goed. ' ik neem hem, hoeveel kost ie? 'normaal 10, maar jij krijgt hem voor 3, omdat hij verstoten is, en jij wilt hem helpen, en dat vind ik lief van je.' Ik gaf het geld, en ging verder zoeken. Ik zag Myra voor een kooi zitten met eden slangachtig wezentje er in. 'wat is dat?' ' ik weet het niet.' 'kom je mee?' Stelde ik voor. 'wacht, wat heb je in je hand?' 'een gevleugelde kat' zei ik nonchalant. 'hoe ga je hem noemen?' 'eeeeehhh ehm..... Cinna!' 'Cinna van de hongerspelen?' Vroeg Myra verbaasd 'nou, de naam Cinna wel, maar verder heeft het niets met de Cinna van de hongerspelen te maken.' ik keek verder, en zag Myra weer bij dat slang geval zitten. 'ik vind em wel leuk... zal ik em kopen?'vroeg ze aan me. 'gewoon doen. Hoe ga je em noemen?' 'dat zie ik later wel.' we liepen naar de balie, tot ik stil stond. Mijn oog was gevallen op een kat. Ze had strepen zoals een tijger had. 'verlieft' fluisterde ik. Ik snelde naar haar toe, en aaide haar hoofdje, en ze gaf kopjes tegen mijn been. Ik liet haar aan Cinna snuffelen, en het leek alsof ze elkaar wel mochten. Ik pakte haar op.'Bagha'zei ik. 'dat is tijger in het Bengaals. Zo heet jij nu' 'miaaauw' antwoorde ze enthousiast. Ik rekende haar af, en kocht ook nog kattenvoer, en twee kattenbakken. Speeltjes natuurlijk ook.
Dit werd geweldig.

Reageer (1)

  • Heronwhale

    heeft ze nou twee katjes? dat wil ik ook!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen