Foto bij H55

Het zijn misschien een beetje korte hoofdstukjes, sorry! (flower)

'Geeft niet,' zegt Metsa. Gelukkig.
'He, sorry... nog maals, ook omdat van daarnet op de gang... het was niet mijn bedoeling dat jij-' Metsa onderbreekt me.
'Ik het ook zou horen, ja ik snap het. Het spijt mij ook, omdat ik zo tekeer ging toen we elkaar voor het eerst zagen. Denk je echt zo over me als je op de gang zei? Dat je het niet erg vind wie mijn over grootvader is?' Zijn stem rateld maar door en zijn hese stem trilt.
'Ja, natuurlijk. Mijn vader is ook... en ik ben toch niet slecht?' Naja... geen goed voorbeeld. Ik frons.
'Nee, jij niet,' hij lacht. Dit is de eerste keer dat ik hem zie lachen, het schokt me een beetje.
'Jij ook niet,' zeg ik. Draakje kotst een stuk kip over me heen erweer uit.
'Oh fijn,' zucht ik en ik pak een doekje. Terwijl ik het weg veeg krijgt Metsa de slappe lach.

'En hoe gaat het verder met jouw? Waarom zit je zo vaak alleen op je kamer?' Ons gesprek heeft zich verplaast naar mijn slaapkamer nadat ik, draakje en Metsa onze lunch ophadden, al is het bijna middag.
'Ach, ik weet het niet... ik wil niet naar school, iedereen zal me toch maar gaan haten. Ik bedoel ik ben de over kleinzoon van een slechte rijder...' Metsa kijkt een beetje sip.
'Tss, hou op over die reden. Die steld niets voor, jij bent je overgrootvader toch niet?' Ik kijk hem aandachtig aan terwijl hij naar woorden zoekt.
'Nou, nee... Niet echt,' fluistert hij.
'Dat bedoel ik, vrijdag ga je gewoon met mij mee naar school. Als je niet uit jezelf komt trek ik je mee je kamer uit als ik langs je loop.' Ik grijns naar hem, maar maak geen grapje.
'Dankje, maar jouw ei is net uitgekomen, dus je hoeft niet naar school,' zegt hij.
'Ik hóéf niet, maar ik ga wel!' Zeg ik. Zijn tevrede glimlach die hij kreeg toen hij een reden had niet naar school tegaan, verdwijnt.
'Ik hóéf ook niet, en ik ga niet,' zegt hij. Ik word boos.
'Je gaat wel, niet zijken man! Echt, je bent niet zielig, je leeft toch?' Ik heb zin om weer op hem te gaan zitten en heb nog maals te gaan slaan, net als dag één van Metsa.
'Rustig!' Zegt Metsa blijkbaar zag hij iets bekends in mijn gezicht, hij kruipt dichter tegen de leuning van mijn bank.
'Alleen als jij overmorgen naar school gaat,' zeg ik, ik chanteer hem. Ik lijk Mell wel.
Metsa kreunt,'Mmmf, oke, maar dan wil ik wel naast jouw zitten!'
'Deal,' zeg ik. Ik spuug in mijn hand en steek hem Metsa's kant op. Metsa kijkt vol afschuw naar mijn spuug. Dan zucht hij.
'Deal,' zegt hij terwijl hij mijn bespuugde hand schud.

Reageer (1)

  • dineniel

    ik zou owk die hand niet willen schudden eerlijkgezegd

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen