Foto bij Chapter 12

Daviënne Aphrael Price

Ik zat aan de tafel van Slytherin. Ik liet mijn blik door de Great Hall glijden terwijl ik jam op mijn toast smeerde. Het was me afgelopen week pas opgevallen hoe weinig mensen er aan de andere tafels zaten. 'Hi Davvie,' zei Theodore die naast me kwam zitten. 'Hi Thee'tje,' zei ik glimlachend. 'Moet je nog kerstinkopen doen in Hogsmeade?' vroeg hij.
'Ja, ik heb trouwens nog een leuk idee.'
Hij herkende de blik in mijn ogen en begon te glimlachen. 'Vertel.'
Ik boog naar hem toe en fluisterde mijn plan in zijn oor. Hij keek me aan met een belachelijk blije uitdrukking op zijn gezicht. 'Davvie je bent absoluut geniaal,' zei hij zacht.
Ik glimlachte zelfingenomen. 'Inderdaad,' zei ik. 'Dus dat moeten we nog doen.'
'Wat heb je trouwens als cadeau voor mij gekocht?' vroeg hij, kerstmis veranderde Theodore altijd in het elfjarige jochie dat ik had leren kennen. 'Vertel ik lekker niet,' zei ik en ik stak mijn tong uit waardoor hij een zielig gezicht trok. 'Waarom niet?'
'Één, gewoon niet en twee, ik weet zelf nog niet wat je cadeau is dus dat moet ik vandaag nog gaan kopen.'
'Hoe durf je zo laat mijn cadeau te gaan kopen?' vroeg hij. 'Ik ben de allerbelangrijkste persoon om een cadeau voor te kopen dat zou je intussen toch echt wel moeten weten hoor Davvie.'
'Je bent opgelucht omdat je nu ook een cadeau voor mij ka kopen zonder dat je me zomaar in de steek moet laten hé?'
'Jup.'
Ik schoot in de lach en blijkbaar werkte mijn lach aanstekelijk want al behoorlijk snel lachtte de rest van de tafel ook. Ik zag dat het elf uur was en sprong op. 'Meekomen Thee'tje, we moeten naar Hogsmeade.'
Mijn beste vriend liet zich rustig door me meesleuren.

Reageer (2)

  • Mundane

    Awesomeee :'D

    1 decennium geleden
  • Kimology

    Whooooooooow freaking awesome!!! Love your story!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen