Foto bij 37.

Veel lees plezier!!
X.

‘I’ve got no idea’ zei ik. ‘Ik wou dat ik het ook kan’ zuchtte ze opnieuw. ‘Dan heb je aller eerst een geweldige partner nodig, met wie moest je ook alweer?’ ‘Met Jake’ ‘Niet slecht maar kan beter’ ‘Dave, zou ik van jou deze mooie dame even mogen lenen voor een dans?’ hoorde ik een stem achter me zeggen. Ik draaide me om en zag een jonge met honingblond haar een blauwe ogen van een jaar of 20. Ik herkende hem niet maar toen ik hem in me opnam wist ik wie het was. Het was Christian! God wat had ik die lang niet gezien! Christian was de zoon van vaders zus. Hij was 2 jaar alleen op reis geweest de wereld rond. ‘Christian!’ zei Dave enthousiast. ‘Maar natuurlijk jij altijd, als je haar maar terug brengt’ ‘Alsof je een handelswaar bent’ zei ik verontwaardigd. ‘Rose, nog atijd het zelfde’ grinnikte Christian. ‘Natuurlijk ik zou niet te veel veranderen weet je nog?’ toen hij weg was had hij aan mij een brief achter gelaten waar in hij zei dat ik niet te veel moest veranderen. ‘Maar natuurlijk, kom je dan gaan we dansen’ en hij stak zijn hand uit. Ik nam hem aan en hij begeleide me naar de dans vloer. ‘Nog wat beleefd op reis?’ vroeg ik hem tijdens het dansen. ‘Ja heel veel! En ik heb ook veel geleerd, vooral van de nomaden en indianen’ vertelde hij enthousiast. ‘Hebben ze daar ook tovenaars?’ vroeg ik verrast. ‘Ja maar natuurlijk! Je had er echt bij moeten zijn toen ze Potions brouwden!’ ‘Oh! Daar had ik inderdaad bij willen zijn’ ‘en is er hier nog wat gebeurd?’ ‘Ik zit op Hogwarts’ ‘En niet op Beauxbatons?’ vroeg hij verbaasd. ‘Nee ik wilde graag naar Hogwarts. Ik vind Beauxbatons zo saai en duf als ik de verhalen moet geloven en er gebeurt nooit wat, en Harry zit ook op Hogwarts’ ‘Harry? Welke Harry?’ ‘Harry Potter. Oh nee dat weet je nog helemaal niet!’ ‘Wat weet ik niet?’ ‘Nou… je weet toch dat elf jaar geleden de Potters zijn… vermoord? Toch?’ ‘Ja’ ‘Behalve Harry maar ze zeiden dat er ook een zusje bij was’ ‘Je gaat toch niet zeggen dat… dat… dat jij dat bent?’ ik knikte. ‘Ga weg!’ ‘Als je het niet erg vind blijf ik liever met je dansen’ zei ik droog. ‘Waarom heb je het me nooit eerder verteld? En hoe lang weet je het al?’ vroeg hij. ‘Ik wist het pas een week voor ik naar Hogwarts ging en ik heb het je niet verteld omdat ik wil dat zo weinig mogelijk mesnen het weten en ik liever Queen met de achternaam heet’ argumenteerde ik. Christian knikte bergijpelijk. ‘Maar goed voor de rest is er niet veel gebeurd, of… nee dat hoor je dadelijk wel’ ‘Heb je veel vrienden op Hogwarts?’ ‘Redelijk veel, ik zit namelijk in 2 afdelingen. In Gryffindor en Slytherin’ ‘In 2 afdelingen?’ vroeg hij verbaasd. ‘Ja de Sorting Hat kon niet kiezen. Ik ben de 1e bij wie dit gebeurd’ de muziek was afgelopen en we liepen weer terug naar de tafel waar we vandaan kwamen.

Reageer (2)

  • Marly2801

    Snel snel snel verder(A)

    1 decennium geleden
  • TouyaRima

    More ?? (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen