Foto bij De 100e Hongerspelen - 91

“Dat was dichterbij dan ik dacht”, glimlachte Seija toen ze bij de rotsen kwamen.
“Selm en ik kijken wel of we ergens een schuilplaats vinden”, zei Ian.
“Goed, laat jullie rugzakken hier, dan bekijken wij de voorraad”, ging Vania akkoord.
“Ik neem wel mijn speer mee”, zei Ian. “Voor het geval we ons moeten verdedigen.”
“Heb je liever deze?”, Kayla haalde een boog en pijlenkoker tevoorschijn. “Ik ben er niet zo handig mee.” Ian keek verbaasd naar de wapens.
“Vooruit, probeer ze toch uit”, lachte Vania, die besefte hoe graag Ian ze zou willen. Maar ze was ook bang dat hij niet genoeg kracht zou hebben met zijn arm.
“We hebben nog wel even tijd om die grotten te zoeken”, moedigde ook Selm hem aan. Aarzelend nam Ian de boog aan en een van de pijlen.
“Die boom, kijk of je die appel eruit kan schieten”, zei Vania. Ian trok de pees naar achteren en schoot. Raak!
“Dat koste heel wat meer moeite dan gewoonlijk”, zuchtte Ian, en wilde de boog aan Kayla teruggeven.
“Ben je gek, dat was geweldig!”, protesteerde Kayla.
“Het is normaal dat het moeilijker is”, suste Vania. “Je hebt last van je arm, en je bent niet gewend aan deze boog.”
“Maar ik raak sowieso maar half zo ver als normaal!”
“Dat is nog dubbel zo ver als ieder ander”, zei Seija. “Houden die boog.”

***


Odette bond Adans been af, vlak boven het mes. Met de bladeren voorgekauwd klaar, ze had immers het sap nodig, trok ze het mes uit Adans been. Die sperde geschrokken zijn ogen open en schreeuwde het uit van de pijn.
“Jillana, hou hem stil”, beval Odette, terwijl ze zich haastte om de bladeren op de wonde te drukken. Ze bond een proper verband, waar Parel aan gedacht had, eromheen. Daarna bond ze met het doek dat Tim had meegebracht de stokken tegen het been. Het knelverband durfde ze nog niet los te maken, al wist ze dat ze het risico liep dat op die manier zijn been zou afsterven.

Reageer (5)

  • Eef95

    tja langs de ene kant zou dat voor de rest het beste zijn, maar langs de andere kant zie ik Odette dat niet doen...

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Snel verder(A)

    1 decennium geleden
  • wildheart

    ze KAN natuurlijk hem ook dat been laten verliezen... dan zijn de beroeps weer wat zwakker...
    (oke nu klink ik als een creep, zo bedoel ik het niet ;))

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Nee, of course not. Ze is alleen bang dat hij teveel bloed gaat verliezen.

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    wilt ze nou dat zijn been afsterft ?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen