Foto bij De 100e Hongerspelen - 92

Met veel moeite sleepte Romina zich verder, veel trager dan Xandrijn gehoopt had, maar hij was al blij dat ze meekwam.
“Ik ben moe”, huilde ze. Ze huilde al de hele tijd, maar ze maakte amper geluid, zodat Xandrijn niet bang was om gehoord te worden als er niemand vlakbij was.
“Dan zoeken we een slaapplaats”, zei hij. “Ik heb een warme tent, dus hoeven we alleen een plaats te zoeken waar we niet te veel opvallen.”

***


“Hier”, Odette gaf Adan een pijnstiller, een koortsremmer en een glas water. Hij nam het aan en slikte de pillen in. “Sorry, meer durf ik voorlopig niet te doen.”
“Geeft niet”, kreunde hij. Met moeite dronk hij al het water op. Odette wilde hem de banaan nog geven, maar hij weigerde.
“Goed dan, zeg het maar als je honger krijgt”, gaf ze toe. “En probeer om zo weinig mogelijk te bewegen.”

***


Het duurde niet lang voor Xandrijn een redelijk beschutte schuilplaats had gevonden tussen een paar bomen en struiken. Hij zette de tent op. Romina liet zich neerzakken. Xandrijn dwong haar wat te eten en drinken, al was het niet veel.
“Ga maar slapen”, zei hij, al was het nog best vroeg. “Ik hou de wacht wel. Als er iets is zeg je het maar, goed?” Romina knikte en kroop de tent in. Xandrijn at zelf nog even verder en bereidde zich dan voor op een lange nacht zonder slaap.

***


Ian en Selm waren redelijk snel terug.
“We hebben een paar grotten gevonden, hier vlakbij, maar we zullen ons moeten verdelen want ze zijn te klein voor ons allemaal.”
“Dan zullen we eerst daar naar gaan kijken”, zei Vania. “We waren toch maar amper begonnen met te kijken wat we hebben.” Zij, Seija en Kayla staken snel alles terug in de rugzakken. Met z’n allen liepen ze naar de grotten.
“Wow, geweldig, plaats genoeg”, lachte Seija.
“Als Ian, Rue en ik die grootste nu eens nemen”, stelde Vania voor. “Dan leggen we daar ook de voorraden.”
“Goed plan”, knikte Seija. “Misschien kunnen Kayla en ik samen een kleinere nemen. Als Selm het niet erg vind om alleen te slapen tenminste.”
“Mij goed”, knikte Selm. “En dat daar lijkt me een goed punt om de wacht te houden.”
“Oké, laten we eerst de voorraden bekijken”, knikte Vania. Iedereen volgde haar met de rugzakken.

Reageer (5)

  • Ironwhisper

    sorry ben te gefacineert door je verhaal om veel reacties te schrijven

    1 decennium geleden
  • Eef95

    snow gaat er aan driedubbelcheck

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Snel verder!(A)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Snow moet weg! Snow moet weg!

    Snel verder, nog niet gecheckt... *pruil*

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    voorraden check
    bondgenoten check
    snow gaat eraan dubbelcheck
    xD snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen