Foto bij Hoofdstuk 5

'Jane, waar ben je toch met je gedachten?' vroeg Kelsey aan me. We zaten in de bomvolle kantine van mijn school, die zoals altijd precies hetzelfde was als alle andere dagen. 'In Neverland.' zei ik met een grijns. Ik zuchtte even, die droom van gisternacht kon ik maar niet uit mijn hoofd krijgen, en zeker die Peter Pan niet. Die trouwens er wel mocht zijn, ik had nog nooit zo'n knappe jongen gezien en ook niet zo'n verwaande. Met zo'n iemand zou ik vast snel ruzie krijgen. 'Neverland?' vroeg Kelsey. Ik knikte. 'Wat is dat?' vroeg ze nieuwsgierig. 'Ik droomde gisteravond nogal raar..' ik ging het in het niet vertellen, dadelijk lachte ze me nog uit om mijn fantasie. Ze wisten dat ik van verhalen hield, en van tekenfilms niet dat ik me daarom schaamde, maar dit was gewoon te gênant. 'Waarover dan?' vroeg Alice. Alice was altijd nieuwsgierig, net zoals ikzelf. 'Doet er niet toe.' Zei ik. Ik keek even naar mijn vriendinnen. We hadden een tafeltje aan de rand van de kantine weten te bemachtigen, wat ons meestal lukte want we waren laatstejaars. Ik, Kelsey, Alice, Sam en mijn beste vriendin Mai zaten met zijn 5en aan een tafeltje. Ik nam een slokje water. 'Hoezo doet het er niet toe?' vroeg Mai bezorgd. 'Ik heb gewoon slecht geslapen, laten we het daar maar op houden..' zei ik om haar niet te laten doorvragen. 'Misschien wil ze er wel niet over praten..' zei Sam behulpzaam. Ik knikte even naar haar als signaal om haar te bedanken. Mijn vriendinnen knikte en zeiden dat ze gelijk had. Mai haalde een appel tevoorschijn en zette die aan haar mond. 'Wat hebben we zo?' vroeg ik aan Mai. Ik had met haar de meeste lessen samen, gelukkig anders zou ik me doodvervelen. Niet dat ik vandaag heel erg oplette. Ik hoopte stiekem dat ik weer zou dromen over die Peter Pan, en dit keer zou ik me mee laten nemen naar dat Neverlandgeval van hem. Ookal was het een droom, het leek eigenlijk best echt. 'Wat heb je toch vandaag.. Luister je wel?' vroeg Mai. Ik werd wakker uit mijn dagdroom en keek haar aan. 'Sorry, ik ben gewoon moe.' zei ik snel. 'Je bent niet moe.' zei Mai tegen mij. 'Ze vind iemand leuk.' zei Alice een beetje spottend. 'Nee, nee absoluut niet..' zei ik snel. 'Dus wel..' mompelde Alice met een grijns. Ik zuchtte. Hoe kon ik Peter Pan leuk vinden als ik hem niet eens leuk vond? Ik vond hem arrogant en ik had hem zelf bedacht, hoe raar was dat. 'Maar Mai, wat hebben we voor'n les?' vroeg ik om over een ander onderwerp te praten. 'Nederlands.' zei ze. Ik knikte. 'Jaja, ga maar weer snel over een ander onderwerp praten..' zei Kelsey. Ik sloeg eigenwijs mijn handen over elkaar heen. 'Nou, als Jane zegt dat ze niet verliefd is geloof ik dat hoor, op wie zou ze dan verliefd moeten zijn?' verdedigde ze mij. Mijn vriendinnen dachten na, en kwamen tot de conclusie dat mijn hele school bestond uit sukkeltjes, en dat ik op niemand verliefd kon zijn. De bel ging, en we gingen alle 5 naar onze les.

Reageer (2)

  • BrechtjePan

    Thanx.

    1 decennium geleden
  • xMoony

    ;P mijn lievelings hoofdstuk tot nu toe ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen