Foto bij H8

Morgen geen hoofdstukjes! :'(

Ik buig me voorover op de rug van Diamantar, mijn ogen knijpen zich tot spleetjes. Ik adem diep in en uit en kijk onderzoekend om me heen. Het is schemerig, het is dan ook vroeg in de ochtend.
Ik adem nog 3 keer goed in en uit en dan geef ik Diamantar met mijn geest het signaal.
'Nu,' denk ik in zijn geest. Diamantar zegt niets terug, maar ik merk dat de snelheid omhoog gaat. Ik hoor zijn grote vleugels slaan en ik buig me nog iets meer voorover op zijn slanke stevige rug.
De grond suist voorbij en ik hoor achter me Aryen een kreet slaken.
Als Diamantar op zijn snelst is maakt hij een salto. Ik gil van plezier. Op Pursian, toen ik naar Eragon's school vloog toen Diamantars ei net bekend was, werdt ik misselijk van vliegen. Maar op Diamantar wordt ik dat nooit.
Pursian... dat is de draak van Mellissa. Het is gewoon niet normaal hoe erg ik haar verwaarloost heb. Eigenlijk waren we alleen maar de eerste dagen close. Ik zucht maar blijf genieten van de rit.
Diamantar kan heel goed en snel vliegen, dat komt door zijn grote vleugels en zijn slanke bouw.
Naast ons zie ik Blueä en Aryen vliegen, blijkbaar zijn ze sneller dan wij. Ik bijt op mijn lip en spoor Diamantar aan om nog sneller te vliegen. Met een kreet gaan we nog sneller. Aryen mag niet van ons winnen. Maar helaas houd hij ons makkelijk bij.

We duiken naar benenden, Diamantar is moe geworden van al dat vliegen.
'Sorry dat ik je zo uitheb gebuit,' zeg ik tegen hem. De wind ruist te hard om gewoon tegen hem te kunnen praten.
'Maakt niet uit, ik wou ook graag winnen,' zegt Diamantar moe in mijn geest. Ik knik, okal weet ik dat hij dat niet kan zien.
'Toch sorry,' mompel ik. Diamantar zwijgt. Zijn poten komen licht op de grond terecht.
'Dat was een mooie rit!' Schreeuwd Aryen als hij ook land, 'Je was vrij snel!' De opschepper, hij weet dat hij won.
'Mff,' zeg ik.
'Sorry, ik vond het gewoon gezellig, een beetje vliegen,' grijnst Aryen verontschuldigend.
'Je bent een opschepper,' snauw ik hem toe.
'Jij kan duidelijk niet tegen je verlies,' zegt Aryen blij.
'Kan ik dat?' Grom ik.
'Nee,' zegt Aryen.
'Moet je eens goed luisteren! Je bent wel een opschepper, je liet expres op de les je magie extra goed zien, je ging expres zo snel en je bent gemeen,' roep ik tegen hem.
'Wat? Nee, ik deed gewoon mijn best,' zegt Aryen geschrokken.
'Nietes, je bent een opschepper,'snauw ik. Dan springt Aryen van Blueä af en komt naar me toe. Hij pakt mijn arm en trekt me met een ruk van Dimantar af. Hij neemt me in zijn armen.
'Laat... LAAT ME LOS!' Grom ik terwijl ik spartel.
'Nee, eerst wil ik je iets uitleggen,' zegt Aryen. Ik spartel door.
'Ik ben geen opschepper, ik probeer je te laten zien dat ik beter voor je ben dan Metsa, nee stil,' zegt Aryen als ik wat wil zeggen,' Ik wil gewoon de beste zijn, ik wil dat je mij kiest, van mij houd.'
En voordat ik iets kan zeggen drukt hij zijn lippen op de mijne.

Reageer (4)

  • Heronwhale

    oepsie! Aryen toch. stoute jongen. voor straf geen eten vanavond.
    hihi(N)

    1 decennium geleden
  • Yuzu

    Morgen Helaas geen Hoofdstukje BALEN! Hopelijk wel snel verder !!(Y)

    1 decennium geleden
  • Rawiyah

    Godver, ik HAAT Aryen

    1 decennium geleden
  • dineniel

    oooh aryen miss verkeerde keuze
    (huil)morgen geen hoofdstukj(huil)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen