Foto bij Negenentwintig

Ik lag op bed. Ik had het koud en miste Liam. Hij was nu al een uur weg en ik wenste dat hij er nog steeds was.
Mijn iPhone begon te trillen. Wie belde mij nou om kwart over twaalf? Zodra ik het nummer zag verzachtte ik.
“Hey Liam,” zei ik toen ik opnam. “Wat is er?”
“Ehm… Niks eigenlijk.” Hij klonk een beetje onzeker. “Ik miste je gewoon.”
Ik glimlachte vertederd. “Ik ben blij dat je belt. Ik miste jou ook.”
“Heb ik je wakker gebeld?”
“Nee hoor, ik lig pas een kwartiertje of zo en kwam toch niet in slaap,” zei ik.
“Oke, gelukkig. De jongens keken me nogal raar aan toen ik zo laat thuis kwam. Ik denk niet dat ik wil weten wat ze dachten.”
Ik grinnikte. “Sorry.”
Liam was even stil, alsof hij iets wilde zeggen maar niet goed durfde. “Sam?”
“Ja?”
“Zullen we morgen misschien weer afspreken?”
“Graag! Wat gaan we doen?” vroeg ik nieuwsgierig.
“Wat dacht je van een picknick,” stelde hij voor.
“Klinkt leuk!”
“Zal ik je morgen dan weer om elf uur halen?”
“Is goed. Dan zie ik je morgen.” Ik had nog steeds een verliefde grijns op mijn gezicht.
“Tot morgen. Welterusten, Sam.” Ik hoorde de glimlach in zijn stem.
“Welterusten, Liam,” zei ik zacht. Ik hoorde het bekende gepiep en legde mijn telefoon weg.
Toen ik na een halfuurtje nog niet kon slapen pakte ik de iPhone weer. Ik ging naar twitter en keek of er nog iets te zien viel. Natuurlijk niet, want niemand volgde mij, op Tirza na. Ik keek in mijn inbox en zag dat nog iemand mij volgde. Verbaasd keek ik wie het was, maar glimlachte toen ik de naam zag. Liam.
Hij had iets getweet, zag ik. Had een geweldige dag vandaag! Morgen word zeker weten ook gezellig. Ik mis je, je-weet-het-wel-als-ik-het-tegen-jou-heb! <3
Ik vond het een lief berichtje. Dat ‘je-weet-het-wel-als-ik-het-tegen-jou-heb’ was wat minder, maar ik was hem dankbaar dat hij mijn naam niet noemde. Dat zou me beschermen tegen eventuele jaloerse fans.
Ik keek naar iets dat ik een tijdje geleden zelf op twitter had gepost en glimlachte. Het was een omschrijving van wat ik de perfecte kus vond.
1: Neem haar mee naar een picknick. Ik grinnikte toen ik aan morgen dacht. Had hij dit misschien gelezen? Vast niet.
2: Dans met haar in de regen
3: Kijk elkaar grijnzend aan
4: Kijk dan even serieus alsof je aan iets denkt, maar grijns weer als ze je vragend aankijkt
5: Loop naar haar toe en pak haar hand
6: Laat de grijns langzaam wegsterven tot een verliefde glimlach
7: Kijk in haar ogen
8: Kijk dan naar haar lippen, maar kijk weer in haar ogen als ze ziet dat je naar haar lippen keek
9: Leg je vrije hand om haar wang en haal je andere hand los van de hare; leg die in haar nek
10: Kus haar.

Ik sloot twitter af en ging weer op mijn kussen liggen. Ik wilde niet moe zijn morgen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen