Foto bij Negenendertig

Ik ben vrolijk de laatste tijd :D

De deurbel ging. Ik sprong op. “Ik ga wel!” Liam zette de film op pauze en ik rende naar de deur.
“Tirza?” zei ik verbaasd. Voor me stond mijn vriendin, huilend. “Wat is er gebeurd?” Ik sloeg een arm om haar heen en nam haar mee naar binnen.
“Ik… Hij…” begon ze onsamenhangend te snuffen. Ik parkeerde haar op de bank naast Liam, die met grote ogen naar de huilende Tirza keek. Ik zag zijn vragende blik, maar ik had geen antwoorden voor hem.
“Wie is ‘hij’?” vroeg ik.
“Jason!” riep ze.
“Jason?” vroeg ik niet-begrijpend. “Wie is Jason?”
“Ik… ik… Ik heb het je nog niet verteld, en dat spijt me echt heel erg!” Met dikke tranen in haar ogen keek ze naar me. “Maar jij had het zo druk met Liam en zo, dat ik het niet drufde. En nu is Jason weg!” Ze liet zichzelf naar rechts vallen, waar, ongelukkig genoeg, Liam zat. Verschrikt schoot ze weer overeind.
“Sorry,” mompelde ze, “ik zag je niet.”
“Maakt niet uit,” zei Liam.
Ik ging naast Tirza zitten. “Tirz,” zei ik ernstig, “ik wil dat je me nu precies vertelt wat er is gebeurd.”
Tirza haalde even diep adem en schraapte haar keel. “Nou, zondag kwam ik dus een jongen tegen, Jason. Hij was heel aardig en vroeg me uit. Toen gingen we naar de film, en… en we hebben gekust. Ik voelde me zo gelukkig en zo, daarom kwam ik maandag hier om dat alles te vertellen. Maar jij was in zo’n vreselijke bui dat ik je niet achterna durfde te gaan toen je naar boven rende. Ik voelde me stom dat ik zo blij was terwijl jij je zo vreselijk voelde.”
Ik zag Liam een wenkbrauw naar me optrekken, maar ik wuifde het weg. Later, seinde ik.
“En daarna heb ik je gewoon niet meer gesproken. Maar zo net liep ik even door het park en zag ik…” Er ontvluchtte een snik uit haar mond, “zag ik Jason zoenen met een ander! Ik voel me zo vreselijk!” Ze sloeg haar handen voor haar ogen en leunde zwaar tegen mij aan. Ik legde een troostende hand om haar schouders. “Rustig maar, Tirza,” suste ik, “hij kan het vast uitleggen. Ik weet zeker dat hij van je houdt!”
“Niet waar!” snikte Tirza. “Waarom zou hij dan zoenen met een ander?”
“Tirza, hij houdt van je, echt waar. Wie houdt er nou niet van jou?”
Tirza was even stil. “Meen je dat?” vroeg ze zachtjes. Ze keek op. De tranen glinsterden in haar ogen, maar stroomden gelukkig niet meer over haar wangen.
“Ik meen het,” vertelde ik haar. Ik trok haar dichter tegen me aan en ze sloot haar ogen om mijn woorden tot haar door te laten dringen.
“Dank je wel,” fluisterde ze. Ik hoorde Liam opstaan en keek hem na toen hij naar de keuken liep. Even later kwam hij terug met ee bak ijs en een lepel. Ik grijnsde. IJs hielp altijd.
“Alsjeblieft.” Hij overhandigde Tirza het bakje. Dankbaar pakte ze het aan en begon er uit te lepelen.
Opeens hield ze op met lepelen. Ze staarde even naar haar ijs en keek toen op. Ze keek Liam recht in de ogen, die rustig terugkeek.
Toen keek ze naar mij. “Dit meen je niet,” zei ze rustig.
Ik trok een wenkbrauw op. “Wat niet?”
“Dat niet.” Ze wees met haar duim naar Liam.
“Dat?” vroeg hij beledigd.
“Sorry schat.” Ze glimlachte even naar hem en wendde zich toen naar weer mij. “Even serieus nu. Wat doet hij hier?”
“Oh, je bedoelt Liam?” vroeg ik nonchalant. Ik zag hem grijnzen. “Geen idee, hij was hier vanmorgen opeens.”
Tirza knikte begrijpend. “Daarom heeft hij jouw joggingbroek aan.”
Ik werd rood en Liam schoot in de lach. “Oke, dat is misschien niet helemaal waar,” gaf ik toe. “We hebben gepraat.”
“Gepraat,” herhaalde Liam. Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen en ik porde hem hard in zijn zij. “He!” riep hij.
“Sorry,” zei ik liefjes.
Zuchtend keek Tirza naar Liam. “Ik geloof niet dat ze het me gaat vertellen, of wel?”
Liam schudde grijnzend zijn hoofd. “Ik vermoed van niet.”
“Help?” bedelde Tirza. Ik sloeg mijn handen voor mijn ogen. Liam kennende zou mijn versie van het verhaal beter zijn, maar ik zei toch maar niets.
“We hebben het goed gemaakt, ik heb haar gister de perfecte kus gegeven en we zijn nu een stel. O ja, en ik heb hier geslapen,” somde hij op.
Tirza sperde haar ogen wijd open. “Wat?! Holy fu-”
Snel stopte ik mijn hand voor haar mond. Tirza had nogal eens de neiging om vreemde dingen te zeggen als ze verrast was.
“IEUW!!!” Met een vies gezicht trok ik mijn hand terug. “Je hebt me gelikt!”
“-cking piece of shit,” maakte Tirza haar zin af.

Reageer (2)

  • xPhaedra

    Hahah, super stukje!

    1 decennium geleden
  • LeaFlammae

    Hahahaah, geweldig :'D
    Maar ik ga nu eten, bedankt voor het afleiden ^^ ook al ga ik nog steeds half dood

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen