Foto bij Reglement

Iedere deelnemer wordt in een willekeurige ruimte in de villa geplaatst. Alle kamers worden verduisterd, en de deuren zijn ieder gesloten. De eerste stap is om jouw coach te bepalen. Dit wordt gedaan door middel van flesje draaien. Wat de coach voor functie heeft, komen we later nog op terug. Wanneer jijzelf aan de beurt bent, zullen de lichten in jouw kamer automatisch aangaan. Je hebt nu de keuze om twee dingen te doen. 1) Je kunt in de kamer blijven, en een nieuw voorwerp kiezen. 2) Je verlaat de kamer en zet één pas. Aangezien jij je in een kamer bevindt, is met één pas alleen maar mogelijk de kamer te verlaten, en onmogelijk een nieuwe kamer te betreden. Je mag maximaal maar twee beurten in een kamer blijven. Wanneer je op de gang bent, kun je een kamer betreden. Je zet dan een pas. Meestal heb je de keuze tussen drie deuren. Soms kun je ook een trap naar boven of beneden, dit kost je ook één pas. Wanneer je een kamer betreed, en de lichten blijven uit, betekent dit dat er een ander persoon inr is. Je hebt nu drie keuzes. Indien je denkt dat dit een concurrent van je is, kun je hem of haar proberen uit te schakelen door een kaart te spelen. Een kaart verdien je door een voorwerp te kiezen in een kamer waar niemand zich bevindt. Iedere deelnemer heeft een zwaktepunt en sterktepunt aangewezen gekregen. Je weet dit alleen van jezelf, en nooit van je tegenstander. Als je ervoor kiest een kaart te spelen, en je speelt je sterktepunt en de ander speelt een normale kaart of haar zwaktepunt, schakel jij je tegenstander uit. Zij moet twee beurten overslaan. Indien dit haar derde keer is dat ze uitgeschakeld wordt, wordt ze gediskwalificeerd en heeft ze het spel officieel verloren. Ze krijgt nu een laatste keuze voorgelegd. Of ze verlaat het spel voor goed, of ze biedt zich aan als spelmaker, waarbij ze mee mag beslissen in het spel. Indien jij een sterktepunt van je speelt, en zij doet dit ook, moet jij je sterktepuntkaart inleveren. Wanneer jij een normale kaart speelt, en zij doet dit ook, gebeurt er niets. Speel jij een zwaktepunt, en zij doet dit ook, moet ze al haar speelkaarten aan jou geven. De tweede optie is als je denkt dat het een van de coachen is, maar niet de jouwe. Je kunt dan proberen informatie bij hem los te krijgen. Als het daadwerkelijk een van de coachen is, dan zal hij je een aanwijzing geven waar jouw coach zich bevindt. Wanneer het je eigen coach is, en je vraagt om informatie, dan zal hij zich naar een andere kamer verplaatsen. Denk je dat het je eigen coach is, dan heb je de optie hem te kussen. Wanneer je hem kust en het is daadwerkelijk je coach, dan heb je het spel gewonnen en ben je vrij uit het gebouw. Is het niet je eigen coach, maar wel een ander, dan verspil jij belangrijke informatie en moet je één beurt overslaan. Is het een van je tegenstanders, dan moet je al je speelkaarten inleveren en wordt je weer opnieuw in de beginpositie geplaatst. Al deze opties heb je zeven minuten de tijd voor.

*16+ is toegestaan
*Je mag alles met je coach doen in de zeven minuten die je hebt
*De winnaar verdient een date met zijn of haar coach
*Er zijn vijf winnaars, iedere coach één
*Schelden en/of vloeken is verboden
*Drugs is niet toegestaan

Ik hoop dat zo alles duidelijk is. Mochten er nog vragen zijn dan kun je deze hier beneden in een reactie plaatsen.

M.v.g.
Esmée van Mierlo, spelmaker

Reageer (6)

  • TDLC

    ik wil wel mee doen maar snap het niet... :P

    1 decennium geleden
  • MNMemories

    Snap hem niet xD

    1 decennium geleden
  • 1Derfull

    Snap het niet echt maar wil wel meedoen:)
    xx

    1 decennium geleden
  • Liebrecht

    Ik snap het volgens mij niet maar ik kan het verhaal toch wel gewoon als lezer lezen toch?

    1 decennium geleden
  • ianhasaniceass

    snap het nog steeds niet helemaal, maar wil wel meedoen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen